מהומה בכנסת: “דרעי אומר בעזרת ה’? השם מליט את פניו מרוב בושה”

ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני תקף במילים קשות את שר הפנים אריה דרעי ואת חברי הקואליציה שלא תומכים בהצעת החוק לאסור על נבחרי ציבור שהורשעו לחזור לתפקיד ציבורי • ח"כ גואטה: "את היתרי הבנייה של הבית שלך כבר סידרת"?
אליעזר היון
כ' סיון התשע"ז / 14.06.2017 17:53

“יש משהו מעורר חלחלה בהתנהלות של דרעי שכל הזמן אומר ‘בעזרת ה” – וה’ מליט את פניו מרוב בושה”, את הדברים החריפים הללו אמר היום (רביעי), חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני בנאומו במליאת הכנסת, לפני הצבעה על חוק הקלון – האוסר על נבחרי ציבור שהורשעו לחזור ולכהן בכנסת ובממשלה.

“ה’ מליט את פניו מרוב בושה שאלה נבחרי הציבור שלנו, אתם שקרנים מגוננים על גנבים, על אנשים שלקחו שוחד, אתי אלון יכולה לחזור לבנק? לא יכולה, אבל גנב יכול לחזור”, אמר רוזנטל.

רוזנטל שתקף את חברי הכנסת המתנגדים לחוק, הוסיף ואמר כי כמו שקצב לא יוכל לחזור לבית הנשיא, כך גם אריה דרעי לא יכול לחזור למשרד הפנים. “אתם רוצים לאפשר לאולמרט לחזור להיות ראש ממשלה ולהירשזון הגנב להיות שר אוצר”, אמר.

דבריו של רוזנטל שוסעו בקריאות של חברי כנסת מש”ס, וחברי כנסת מהליכוד: “אתה לא מתבייש, אתה חייב ארנונה וגר בבית בלי רישיון”, הטיח בו חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד.

גם חבר הכנסת יגאל גואטה פנה לרוזנטל ושאל אותו בסרקזם: “את היתרי הבניה שלך כבר סידרת”?

גם קריאות מושחת וחצוף הופנו לחבר הכנסת, שלדברי היושבים במליאה לא נותן דוגמא אישית, כאשר טענות על אי סדרים הופנו גם כלפיו.

בתגובה לטענות הקשות כי הוא לא שילם ארנונה – אמר רוזנטל: “לא תצליחו להדביק לי את הזבל הזה, זה המצאה של איזה עיתונאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העולם אומרים שמשפחת פרוש מאילו שרצו לבטל הכינוס, לבטל העצרת, הם היו ממשפחת פרוש, השם פרוש כשמו כן הוא..... חז
    14/06/2017 21:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. העולם אומרים שמשפחת פרוש מאילו שרצו לבטל הכינוס, לבטל העצרת, הם היו ממשפחת פרוש, השם פרוש כשמו כן הוא….. חז”ל אמרו (פסחים מ״ח:) שנה ו”פירש” קשה מכולם. עי”ש, כי תורתו נפגמה, וזה חמור יותר ממי שלא למד בכלל. פירש = פרוש. יש כתיב ויש קרי ודו”ק. ולפסק הלכה ולמעשה אם הם מגינים על וועד הישיבה הם מאלו ש”פרשו” מהתורה הקדושה.
    לדוגמא: גם היה עוד משכיל כמותם, ידוע שקראו לו “מנדלסון”, ימש”ו והוא היה ירא שמים בתחילת דרכו עד ש”פרש” וכבר אמרו חז”ל שנה ופירש קשה יותר מכולם. מנדלסון ידע והבין במה תלויה קדושתו של עם ישראל, ועל פי זה עמל ברשעותו להפריש את תמימי ישראל מדרך הישר.
    פעם הוא נטפל לקבוצה של יהודים ושכנעם בכל מיני שכנועים שיתרחקו מדרך התורה רח”ל, והיו אותם יהודים מתקשים להפסיק להניח תפילין ושאר דברים, כי הם היו רגילים בכך מילדות. אמר להם מנדלסון שר”י, האם אתם נוטלים ידים? אמרו לו: כן, ואנו מאוד מקפידים בזה. אמר להם, עתה הבנתי שאתם עדיין קשורים בעבותות הקדושה ביהדות, כיון שנטילת ידיים מביאה קדושה, ואמר להם שמעתה יקפידו להמנע מנטילת ידיים ומעתה תוסר הקדושה מהם, ויוכלו בנקל להתנתק רח”ל ממצוות שהיה להם קשה עד כה להתנתק מהם. זה רק דוגמה מ”פרוש” והמבין יבין