ח”כ סתיו שפיר: “גנבת מיליארדים” • אריאל: את שקרנית. צעירה וחצופה

דיון סוער על דוח מבקר המדינה שהציג ביקורת על התנהלות השר אורי אריאל בפרשת תקצוב הגרעינים התורניים • ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף: "זה דוח של חובבנים, שפכתם את דמו'' • ח"כ סתיו שפיר: ''אתה מושחת'' • ח"כ תמר זנדברג: "אתם מגזר מפונק וגזעני" • ח"כ מועלם: ''השקרים שלכם מביכים"
אריה ריבקינד
כ' סיון התשע"ז / 14.06.2017 11:30

דיון סוער נערך הבוקר (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על דו”ח מבקר המדינה שהציג ביקורת על התנהלות השר אורי אריאל בעת כהונתו כשר השיכון והבינוי, בפרשת תקצוב הגרעינים התורניים.

דו”ח המבקר – שהסתמך על נתונים של ארגון השמאל ‘מולד’, טוען בין היתר כי לפחות 56% מהגרעינים שזכו לתמיכה במסגרת התכנית האסטרטגית לעידוד ההתיישבות, היו עמותות בעלות זיקה דתית ומפלגתית למפלגתו של השר אריאל.

יו”ר הוועדה ח”כ אלהרר אמרה בפתח הדיון: “מדובר דו”ח חמור מאוד שמצביע על כשלים מהותיים בהתנהלות של שר במדינת ישראל. שר שכיום ממלא תפקיד במשרד אחר ולכן הדברים חייבים להיבדק ועלינו לדרוש תשובות. ‘הליקויים שנמצאו מעלים שמקורבים קיבלו כספים על חשבון האוכלוסייה הזכאית וזה מחייב התייחסות מעמיקה”.

השר אריאל הבהיר בדיון : “אני מעריך ביקורת, אנחנו עושים ומתקנים. תוכנית הגרעינים הצליחה כי היא כל הזמן בעליה ונוגעת בכל המגזרים במדינת ישראל. נמשיך ונגדיל את התקציב ואת הגרעינים. יש החלטת ממשלה, יש ימין ויש שמאל, אבל פעלנו לפי ארבעה יועצים שונים ממשרדים שונים ואנשי מקצוע אישרו את החלטה לפני הגעתה לממשלה”, אמר אריאל.

בדיון התפתחו צעקות.

ח”כ שולי מועלם האשימה את חברי הוועדה: ”קיבלתם דוח מוטה פוליטית”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף גם הוא: ”אתם לא מבינים כלום בגרעינים תורניים, זה דוח פוליטי ומוטעה. אתם פוגעים באמון הציבור. זה דוח של חובבנים”.

ח”כ סתיו שפיר צעקה לעבר סמוטריץ’: ”אתה מושחת”.

גם יו”ר הוועדה ח”כ אלהרר זעקה לעבר חברי הכנסת מהימין: ”אתם לא תשתלחו במבקר ובדוח”.

סמוטריץ’ ומועלם השיבו לה: ”אתם משתלחים כבר שלושה חודשים בגרעינים התורניים ובשר אריאל”.

ח”כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני תקפה את השר אריאל: ”אתה גנבת מיליארדי שקלים ממפוני גוש קטיף ומהפריפריה”.

השר אריאל השיב לה: “את שקרנית, מסתכלת לי בעיניים ומשקרת. צעירה וחצופה”.

בהמשך הדיון, ח”כ סמוטריץ’ הטיח בנציגת מבקר המדינה: ”שפכתם את דמו של השר אריאל. ארגון מולד הוליך אתכם שולל”.

נציגת המבקר השיבה לו:”זה לא רציני לומר שעשינו בדיקה בגלל מולד”.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ צעקה לעבר חברי הכנסת מהבית היהודי: ”אתם מגזר מפונק וגזעני, אתם חושבים שיש לנו חלל ערכי ואתם צריכים לחנך אותנו”.

ח”כ מועלם: ”השקרים שלכם מביכים. המטרה שלך סתיו ושל ארגון מולד זה לפרק את מדינת ישראל. אתם תסבלו ואנחנו נמשיך לעשות. כואב לכם על הפעילות ההתיישבותית ביהודה ושומרון. לא תצליחו לעצור את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות