תיק החקירה מתפורר? שמעון שר חזר לעיריית נתניה ולתפקידו הבכיר

חיים טוויל
|
י"ט סיון התשע"ז / 13.06.2017 17:39
שמעון שר, מבכירי עסקני צאנז, שהורחק מעיריית נתניה בעקבות פרשת השחיתות בה חשודה גם ראשת העיר מרים פיירברג, יוכל לשוב לעירייה – ובעוד כחודש יוכל לכהן בתפקידו כיו”ר הוועדה לתכנון ובנייה • רק לפני כחודש טענה המשטרה: החשדות נגדו “העמיקו והתבססו באופן מובהק”

שמעון שר, יו”ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית נתניה, שנעצר במסגרת פרשת השחיתות בנתניה, יוכל לשוב לעבודתו. כך דווחו ב-ynet.

לפי הדיווח, לאור התמשכות חקירת התיק, הסכימה המשטרה כי שר, מבכירי עסקני חסידות צאנז, יוכל להיכנס בחזרה אל בניין עירייה, ובעוד 5 שבועות אף יחזור לכהן בתפקיד יו”ר הוועדה לתכנון ובנייה.

שר נעצר בתחילת חודש אלול בשנה שעברה, יחד עם חשודים נוספים, בפרשת השחיתות בעיריית נתניה, בהם ראשת העיר מרים פיירברג –  בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

בחודש מרץ  הודיעה המשטרה על סיום החקירה של חלק מהחשודים, ועל העברת הראיות והחומרים שנאספו לעיון והחלטה במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בהודעה נאמר כי התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראשת העיר פיירברג, וכי היא ממליצה להעמידה לדין בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, המשטרה המליצה להעמיד לדין את בעלה לשעבר, אליהו פיירברג, בגין ניסיון קבלת שוחד בפרויקט אחד, ואת בנה צפריר פיירברג על עבירות שוחד ביחס לחמישה פרויקטים.

שר נעצר אז בחשד שמתוקף תפקידו קידם פרויקטים שונים בעיר נתניה, תמורת תרומות לעמותות הקשורות אליו.

לאחר מעצר של שבוע הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, והורחק מהעירייה ומתפקידיו.

כעת, לאור התמשכות ההליכים, הגיש סנגורו עו”ד עמית חדד, בקשה להסיר את ההגבלות.

לפי הדיווח ב-ynet, בהסכמות עם המשטרה נקבע כי יוסרו כל ההגבלות. בשלב זה הסכימו הצדדים כי שר יחזור לתפקידו כיו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עוד כחודש, ועד אז יוכל לשמש כמשקיף.

לפני כחודש דווח כי המשטרה טוענת,  בבקשה שהגישה לבית המשפט, כי החשדות נגד  שר “העמיקו והתבססו באופן מובהק”.  במסגרת הבקשה, שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון, ביקשה אז המשטרה להאריך את תקופת הרחקתו של שר מעיריית נתניה בחודשיים.

בא כוחו של שר, עו”ד עמית חדד הודיע אז כי הוא מתנגד לבקשה.

המשטרה ציינה באותה הזדמנות כי החקירה כנגד שר טרם מוצתה.