‘הכרת הטוב’: הזוג וילר נפגש עם המפקד שהציל אותם מאוקראינה

פנחס וחני וילר, שנעצרו לפני שנה וחצי באוקראינה בחשד להברחת סמים, וחזרו לישראל בזכות חקירה מאומצת של משטרת ישראל, שחשפה את הרשת שטמנה להם פח - נפגשו עם מפקד מחוז י-ם והודו לו • כעת הם ממתינים להכרעת ביה"ד הרבני הגדול: האם חני תתאחד עם שניים מילדיה
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ז / 16.07.2017 15:56

ביום שלישי האחרון התקיימה פגישה מרגשת בין בני הזוג פנחס וחני וילר עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, וקציני משטרה בכירים.

בני הזוג הנרגשים הודו למפקד ולקצינים על כל מה שנעשה למענם, בדרך לשחרורם המיוחל מאוקראינה. הפגישה הוגדרה כפגישת תודה פרטית, כך ששני הצדדים לא נידבו פרטים נרחבים אודותיה.

בנוסף לפגישה זו הם קיימו פגישות עם גורמים נוספים שפעלו לשחרורם – בהם אנשי המשפטים ואנשי משטרה בכירים בירושלים.

כפי שנחשף בחרדים 10, בני הזוג פנחס וחני וילר נעצרו לפני שנה וחצי בשדה התעופה בקייב, לאחר שבכבודה שלהם נמצאו סמים. זמן מה לאחר המעצר הם שוחררו, אך דרכוניהם נלקחו והם נאלצו לשהות באוקראינה עד למשפטם.

רק בעקבות חקירה מאומצת של משטרת ישראל, שחשפה את הרשת שהטמינה את הסמים בכבודה שלהם, נחשפה האמת – ומי שהואשמו בהתנכלות לבני הזוג עוד בהיותם בארץ נעצרו והוגש כנגדם כתב אישום.

במהלך הפרשה אף נשלח נציג מטעם משטרת ישראל במיוחד לאוקראינה, כדי לשכנע את רשויות החוק במדינה כי מדובר במעצר של בני זוג שהופללו.

20170429_233106

פנחס וילר (משמאל) בסעודת הודיה

בהתחלה האוקראינים היו קשוחים, אבל לאחר שהמשטרה והפרקליטות שלחו להם את כתב האישום נגד מי שעמד בראש הקשר נגד בני הזוג,  יחד עם חומרים נוספים, הם שינו כיוון – שבסופו שוחררו בני הזוג.

השבוע, כאמור, נפגשו השניים  עם מפקד המחוז והודו לו על סיועו בשחרורם.

ממש בערב פסח האחרון הגיעו בני הזוג ארצה, לאחר שכתב האישום נגדם נמחק. אך מנת צרותיהם לא תמה.

בבית הדין הרבני עדיין תלוי ועומד גורל הקשר של חני, שנישאה בינתיים באוקראינה לפנחס, עם ילדיה. עם חלק מהילדים חודש הקשר, אך עם הקטנים יותר הוא יחודש רק לאחר הכרעת  בית הדין בנושא, בתקווה שהדיינים יצליחו להתעלות מעל ללחצים המופעלים עליהם.

אחד מילדיה של חני נישא בעודה כלואה באוקראינה, על לא עוול בכפה, מבלי שתוכל ליטול חלק בשמחה – סיפור קורע לב לכשלעצמו. ארבעת הילדים הקטנים – בני 9 ומטה – אמורים לעבור לרשותה, לאחר שכך פסק בית הדין.

הדיונים בתקופה האחרונה הם סביב שני ילדים, בני ה-11 וה-13, שאביהם מבקש לקבל עליהם את המשמורת.

עם שובם ארצה נפגשו בני הזוג עם גורמים רבים שסייעו בשחרורם, וביניהם גורמים בפרקליטות, במשרד המשפטים ובמשטרה. כמו כן הוזמנו בני הזוג למפגשים עם חסידי חב”ד, חסידות אליה התוודעו בהיותם על אדמת אוקראינה, כשהם נעזרים שם רבות בחב”דניקים.

בהמשך נערכו סעודות הודיה על הצלתם הניסית, בירושלים, בני ברק, כפר חב”ד, ניצן, טבריה ובבתי חב”ד בארץ.

 בפגישה שהתקיימה השבוע עם מפקד המחוז נכחו גם כמה מילדיו של פנחס, המקיימים קשר טוב עם אביהם ועם אשתו החדשה חני.

ברקע תולה חששם של בני הזוג לפיו לחץ גורמים בחסידות גור ישפיע על בית הדין הגדול. הדיינים, מצידם, הודו במהלך הדיון האחרון, שנערך לפני מספר שבועות, כי על הילדים להיות אצל אמם, אולם פסק סופי בעניין טרם ניתן עד כה – והדבר מעורר חששות אצל בני הזוג.

 3

שלט שתלו ילדי מארחים לבני הזוג

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוזרים
    16/07/2017 21:21
    ישראל
  1. כל הכבוד לחנה ופינחס שהם חוזרים לכל מי שעזר להם ומודים על הנעשה בישבילם זה רק אומר מי הזוג הנפלה הזה.
    חיזקו ואימצו

  2. כל הכבוד
    16/07/2017 21:46
    ירושלמי
  3. כל הכבוד לזוג המיוחד הזה, שגם אחרי שחזרו לארץ, מקיימים סבב פגישות ואומרים תודה, זה רק מראה מי הם באמת.
    כל הכבוד.כולם איתכם.

    • דובי   17/07/2017 21:46

      אין דברים כאלה, זוג שללא עוול בכפם, עברו אלימות פיזית ומילולוית, הוצאת שם רע, גניבת ילדים מזרועות אמם ואביהם,והגדול שבהם מעצר באוקרינא 17 חודשים,
      ממשיכים לחזק את כולנו בסיפורי שבח לבורא עולם על כנס הגדול שלהם.
      כל הכבוד בשורות טובות.