גרוסברד לפרוש: “איפה התמרורים? להפסיק חרפת חילולי השבת”

כדי להילחם מבחינה חוקית ברכבים ואופנועים הנוסעים באלעד בשבתות, הוחלט להציב תמרורים מיוחדים • אבל למרות שחלפה כבר חצי שנה מאז ההחלטה - לא נעשה דבר • סגן ראש העיר: "הסחבת מהווה התנהלות בלתי תקינה" • העירייה: פרוש הנחה את הגורמים המקצועיים לקדם הנושא
אריה ריבקינד
י"ט סיון התשע"ז / 13.06.2017 11:29

מי שומר על השבת בעיר אלעד? במכתב ששיגר השבוע שמואל גרוסברד, מ”מ וסגן ראש העיר אלעד, אל ראש העיר ישראל פרוש, הוא קובל על חילול השבת בעיר – ומאשים: הסחבת בטיפול בנושא “מהווה התנהלות בלתי תקינה”.

גרוסברד, המחזיק בתיקי שירותי הדת והתחבורה במועצת העיר, כותב במכתבו – תחת הכותרת “חילולי שבת בעיר והתנהלות בלתי תקינה”:  “מתוקף תפקידי הן כמחזיק תיק שירותי הדת והן כמחזיק תיק התחבורה, אני מקבל לאחרונה פניות רבות על המתחולל בעיר במהלך השבת, כאשר רכבים ואופנועים נוסעים בעיר במהלך השבת כשכמובן, מיותר להסביר לכב’ הן את החומרה הרוחנית שבדבר והן את הסכנה עבור תושבי העיר המהלכים על הכבישים בשבתות”.

לדברי גרוסברד, “תופעה זו אינה חדשה, אלא שהיא התגברה משמעותית בתקופה האחרונה בשל אזלת יד בנושא. כידוע לך, בכדי למנוע תופעה זו, לאחר פעילות ארוכה ומאמצים מרובים העבירה וועדת התחבורה כבר לפני כחצי שנה את האישורים הסופיים להתקנת תמרורים האוסרים נסיעה בעיר במהלך השבת, כאשר התמרורים אושרו בכניסות והיציאות מהעיר וכן במרכז העיר, כך שלכ”פ תהיה בידינו האפשרות החוקית לאכוף את שמירת השבת בעיר”.

גרוסברד מצביע על המחדל: “לצערי, מאז אישור התמרורים בחודש דצמבר 2016 ועד היום, לא נעשה דבר בנידון והתמרורים לא הותקנו וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות שלי הן למח’ שפ”ע, הן למח’ תחבורה והן לגורמים נוספים בעירייה, בכדי לקדם את הנושא ולהפסיק את חרפת חילולי השבת בעירנו.

“התנהלות זו תקפה גם לשאר הסדרי התנועה והתמרורים שאינם מתבצעים כיאות כפי שכבר אמרתי לך מספר פעמים, אולם לא על זה נידונה פנייה זו”.

גרוסברד מדגיש: “אני חושב שסחבת זו מהווה התנהלות בלתי תקינה. לא יתכן שלאחר מאמץ רב שנעשה בתכנון ואישורים הדברים נעצרים ולא מתבצעים, ובפרט כאשר מדובר בשמירת השבת ומניעת חילולה ח”ו”.

יצוין, כי כאשר גרוסברד נכנס לתפקידו לא הייתה לעירייה כמעט שום סמכות בנושא התמרורים. בעקבות פעילותו במשרד התחבורה הורחבו הסמכויות, ועתה כל התמרורים הם בסמכות הרשות המקומית, פרט לתמרורי תחבורה ציבורית אותם אישר גרוסברד במשרד התחבורה לפני שנה.

מעיריית אלעד נמסר לחרדים10 בתגובה: “ראש העיר מודה לרב גרוסברד, והנחה את הגורמים המקצועיים לקדם את הנושא מול הרב גרוסברד”.

 

אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב גרוסברד חזק ואמץ
    13/06/2017 12:07
    דוד
  1. האלעדים מחכים לזה