איש שיווק חרדי עצור: חשוד שתקף נשים חרדיות נשואות במשרד שניהל

איש שיווק ופרסום חרדי, בן 30, המנהל מוסד חינוכי לבנות בעיר חרדית, נעצר בחשד שבתקופה בה ניהל משרד פרסום בירושלים, תקף באכזריות עשרות פעמים נשים חרדיות נשואות אותן העסיק, תוך איומים • מעצרו הוארך בשבוע • איים על העובדות שיספר לבעלים ולרבנים - ויבזה את שמן
חיים טוויל
י"ח סיון התשע"ז / 12.06.2017 14:21

איש פרסום ושיווק בירושלים כבן 30 נעצר אתמול (ראשון) בחשד שביצע עשרות מעשים חמורים במיוחד בעובדות המשרד – שנסגר בינתיים. כך התיר לפרסום הבוקר (שני ) בית משפט השלום בעיר.

האיש נעצר לאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה בשבועיים האחרונים – בעקבות מידע שקיבלה מארגון ‘לא תשתוק’, הפועל נגד מבצעי מעשים חמורים במגזר החרדי.

‘לא תשתוק’ דיווחו למשטרה כי פנו אליהם נשים שסיפרו כי בעת שעבדו במשרד בירושלים, כל אחת בתקופה נפרדת, נפגעו ממעשים חמורים וקשים על ידי המעסיק.

עם התקדמות החקירה, הגיעו החוקרים לעוד מספר נשים שהגישו תלונה במשטרה , לפיהן עולה מסכת של תקיפות  קשות ומעשים חמורים,  וכל זאת תוך הפעלת לחצים ומניפולציות, על מנת ליצור של קירבה – ובהמשך, תוך איומים, ביצוע פגיעות קשות.

מהחקירה עולה כי החשוד, תושב ירושלים כבן 30, ניהל יחד עם שותפיו משרד תקשורת בירושלים. במסגרת ניהול המשרד, העסיק נשים בתפקידי ניהול שונים, לרוב נשים צעירות ונשואות,שעל פי החשד, העניק להן בשלב ראשון יחס אישי קרוב, על מנת שיתקדמו בתפקיד, תוך שהוא משלב אותן בישיבות ובדיוני המשרד ומתייחס אליהן כאל ‘בנות טיפוחיו’.

בהמשך וכעבור זמן מה, כך על פי החשד, נהג להשפיל אותן, להתנכל אליהן, תוך שהוא מבצע מעשים חמורים, ובהמשך, על פי החשד, לקח אותן לשירותים במשרדים ובמקומות שונים וביצע בהן מעשים קשים במיוחד.

עוד עלה בחקירה, כי בחלק מהמקרים היה שולח את העובדים לביתם ודואג להישאר לבד עם אותה עובדת – ואז מבצע בה את מעשיו.

משהרגיש כי הן נרתעות ממעשיו החל, על פי החשד, לאיים עליהן כי אם לא יעתרו לו – יספר על כך לבעלים שלהן ולרבנים בקהילה, ובכך יבזה את שמן.

ממכלול העדויות והראיות עד כה עולה, כי החשוד פעל בדרכי עורמה ותיחכום בכך שפעל להעצים אותן וליצור הערצה כלפיו, ובכך יצר מעין תלות במעמדו וביכולתו לקדמן ולשלב אותן בפרוייקטים ניהוליים במשרדו , ובשלב הזה, על פי החשד, פגע בהן.

חוקרי משטרת ישראל עצרו אתמול את החשוד והביאו לחקירה בתחנת עוז.

במקביל ביצעו חיפוש על פי צו חיפוש שהוצא על ידי בית המשפט בביתו ובמקום עבודתו כיום  – כמנהל מוסד חינוכי לבנות בעיר חרדית במרכז.

היום הובא החשוד בפני בית המשפט אשר האריך את מעצרו של החשוד בשבוע ימים.

במהלך הדיון גם הסיר בית המשפט את צו איסור הפרסום של הפרשה. לבקשת סנגורו של החשוד, קבעה השופטת איסור פרסום על שמו.

חקירת המשטרה, המלווה מראשיתה על ידי הפרקליטות, נמשכת בדגש לאיתור מתלוננות נוספות שנפגעו על ידי החשוד.

מהמשטרה נמסר, כי “מדובר בחקירה רגישה ומורכבת בשל העובדה שהחשוד פעל בתחכום ותוך הפעלת מניפולציות רגשיות, במטרה להשיג קירבתן של הנשים ובהמשך לנצל זאת”, כדי ולבצע בהן מעשים חמורים, תוך איומים.

חקירת המשטרה בשלב ראשון התמקדה באיסוף ראיות ואיתור מתלוננות שגוללו בפני החוקרים את את דפוס הפעולה של החשוד, ובהמשך לביצוע מעצרו והבאתו בפני בית המשפט.

במקביל לחקירת החשוד, ממקדים חוקרי המשטרה מאמצים באיתור נשים, שנפלו קורבן למעשיו של החשוד במטרה לסייע להן, יחד עם גורמי הטיפול והרווחה, ובמקביל לבסס תשתית ראייתית להעמיד לדין את החשוד בגין מעשיו הקשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות