חרדי שירק ליד נוצרים ברובע היהודי הותקף עד זוב דם – ונעצר

תושב הרובע היהודי הותקף על ידי נוצרים שערכו תהלוכה דתית, בטענה שירק לעבר הקרקע בעת שחלפו לידו • כתוצאה מהתקיפה: החרדי דימם מראשו ומפיו • לתדהמתו, המשטרה עצרה אותו ושחררה את תוקפיו • הוא שוחרר לאחר חקירה במשטרה - ולאחר שהגיש תלונה נגד התוקפים
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 13:34

חרדי כבן 35, תושב הרובע היהודי, נשוי ואב ל-6 ילדים, אשר נסע הבוקר (ראשון) באופנים בסמוך לביתו הותקף קשות בידי קבוצת נוצרים שערכו תהלוכה דתית במקום.

לטענת הנוצרים, בעת שעברו ליד התושב הוא ירק לעבר הקרקע – דבר אשר לטענתם פגע ברגשותיהם.

בתגובה החלו כמה ממשתתפי התהלוכה לתקוף את התושב במכות קשות. כתוצאה מהתקיפה החל התושב לדמם, ורק לאחר שעוברי אורח במקום הגנו עליו וחילצו אותו מהתוקפים – הופסקה האלימות כלפיו.

לתדהמת התושב, שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו, בעוד שהשוטרים משחררים את התוקפים לדרכם.

התושב נלקח לתחנת המשטרה במרחב דוד, תוך שהוא מדמם מראשו ומפיו.

עו”ד רחביה פילץ מארגון חוננו, אשר הגיע לתחנת המשטרה לסייע לעצור, תקף את המשטרה על המעצר: “שוב אנו עדים לאוזלת היד של המשטרה כלפי ביטחונם האישי של התושבים היהודים בעיר העתיקה בירושלים. לא יתכן כי בכל אירוע בו מעורב יהודי ושאינו יהודי, משטרת ישראל תטיל את האשמה על היהודי ותראה בו כאשם”

לדברי עו”ד פילץ, “מדיניות זו של המשטרה פוגעת קשות בביטחונם האישי של היהודים בעיר העתיקה, ומסייעת לעבריינים אלימים להתהלך חופשי ולהתחמק מלתת את הדין על מעשיהם”.

פילץ הוסיף: “בחקירתו הביע מרשי מחאה נמרצת על האפליה הקשה ועל הפקרת ביטחונו וכן הגיש תלונה כנגד התוקפים. בכוונתנו שלא לשתוק על עוול זה ולדרוש תשובות בנושא מהגורמים הממונים על אכיפת החוק באזור”.

לאחר מספר שעות של חקירה ולאחר שהגיש תלונה הוא שוחרר לביתו.

המחלקה האזרחית בארגון חוננו פועלת מול גורמי אכיפת החוק בדרישה למעצר התוקפים.

מהמשטרה  טרם התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המשטרה מגזימה
    11/06/2017 13:53
    נתי
  1. שהמשטרה תשלם פיצויים על כל דבר כזה הם צריכים בשטח לעשות בירור קצר לפחות כמו פעם שהיו עוצרים את שני הצדדים

  2. קיבל מכות מוצדקות ביותר
    13/06/2017 16:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מה זו החוצפה הזו לירוק ליד אנשים שמקיימים את פולחנם לפי אמונתם?? אם גוי היה יורק ליד מתפללים יהודים הייתם ממהרים לצעוק אנטישמיות, אז מדוע ארגוני הימין מתגייסים להגן על היורק? בקיצור, מוסר כפול של פאשיסטים יהודים.