ליברמן: אושרה בניית 8,345 בתים ביו”ש • יוסי דגן: “פחות מ-2,000”

שר הביטחון אביגדור ליברמן טען בישיבת הממשלה: אישורי הבנייה שניתנו ביו״ש הם המקסימום שניתן לאשר בעידן הנוכחי • ראש המועצה האזורית שומרון: "המספרים שהוא מציין אינם נכונים. הרוב המוחלט של יחידות הדיור המוזכרות נספרות כל אחת 5 או 6 פעמים"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 12:22

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לביקורת של גורמים בימין על קצב הבנייה ביהודה ושומרון, וטען כי לא ניתן לאשר בנייה בהיקף גדול יותר מזה שפורסם שבכוונת הממשלה לאשר.

“ראיתי בסוף השבוע התייחסות נרחבת של גורמים פוליטיים כאלו ואחרים בנושא הבנייה בהתיישבות”, פתח ליברמן. “למספרים ולטענות שנזרקו לחלל האויר, הן לגבי תכנון והן לגבי בנייה בהתיישבות, אין שום קשר למציאות”.

ליברמן הוסיף: “אני מודע טוב יותר מכל אחד אחר לכל צורכי הבנייה בהתיישבות, ואני גם מודע היטב לכל המגבלות והלחצים המגיעים מהמערכת הפוליטית הבינלאומית. לכן פעלנו, ראש הממשלה ואני, בשקיפות מלאה ובאחריות”.

לדבריו, “מה שאישרנו ב-6 וב-7 ביוני זה המקסימום שניתן לאשר, והמספרים מדברים בעד עצמם, עד רזולוציה של בית בודד: רק בשבוע שעבר, ב-6 וב-7 ביוני, אושרו בסך הכול 3,651 יחידות דיור, מתוכן 671 לבנייה מיידית.

“מה-1 בינואר 2017 ועד היום, אושרו בסך הכול 8,345 בתים, מתוכם 3,066 לבנייה מיידית. המספרים של המחצית הראשונה של 2017, הם הגבוהים ביותר מאז 1992”.

ליברמן הדגיש: “מי שטוען שניתן היה לעשות יותר, זה לא למתוח את החבל עד הסוף אלא לקרוע אותו לגמרי ובכך לסכן את כל מפעל ההתיישבות. לא הייתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר, שתדאג להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ותפתח אותה”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את דברי ליברמן, ואת הנתונים שמסר.

דגן: “אני מאוד מכבד את שר הבטחון אולם לצערי המספרים שהוא מציין אינם נכונים. הרוב המוחלט של יחידות הדיור המוזכרות נספרות כל אחת 5 או 6 פעמים. המספרים האמיתיים הם פחות מ-2,000 יחידות דיור ביו”ש אל מול 20,000 יחידות דיור שאושרו על ידי הקבינט לערביי יו”ש בשטחי C”.

דגן הוסיף: “לכן אני מבקש מהממשלה הזו שהיא ממשלה לאומית להתעשת ולהפסיק את המדיניות של הקפאת התכנון. בפועל השינוי צריך להיות לא רק בדיבורים אלא במעשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות