יאיר לפיד חשף: הבן של דב ליפמן, הוא החייל שהותקף במאה שערים

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, סיפר בפוסט בדף הפייסבוק שלו את סיפורו של החייל שהותקף ביום שישי בשכונת מאה שערים - וגם חשף את זהותו • "חסיד מתולדות אהרון ניגש אליו. 'בוא איתי', הוא אמר, והתחיל להוביל את שלמה בין הסמטאות. כמה חרדים ניגשו אליהם, אמרו לשלמה: 'אל תפחד'"
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 10:17

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בדף הפייסבוק שלו, בעקבות האירוע בו הותקף ביום שישי חייל צה”ל במדים בשכונת מאה שערים בירושלים – וחשף מי החייל.

“לח”כ לשעבר הרב דב ליפמן יש בן, שלמה. ילד מקסים, חייל בצה”ל, חרדי מתון כמו אבא שלו”, פתח לפיד את הפוסט.

” ביום שישי הוא יצא מהצבא והחליט לעצור בדרך הביתה ולקנות לעצמו ספר לשבת. המקום היחיד שבו אפשר להשיג את הספר היא חנות במאה שערים. הוא הגיע לחנות, התחיל לטייל בין המדפים העמוסים בכתבי קודש כמו שעשה כבר עשרות פעמים בחייו.

ההבדל היחיד הוא שהפעם הוא היה במדים.

תוך דקות הגיעו לרחוב שמחוץ לחנות עשרות ביריונים. חסמו את היציאה, התחילו לצעוק ולקלל. “חרד”ק!” הם צרחו, “תעוף מפה!”

כמה מהם התפרצו לתוך החנות. אחד מעובדי החנות אמר לשלמה: “בוא איתי”, הוריד אותו בריצה במדרגות והוציא אותו מהיציאה האחורית לרחוב אחר.

הביריונים קלטו שהוא יצא, החלו לרוץ לכיוונו. אבנים התחילו לעוף. אנשים יצאו למרפסות, המשיכו לצעוק ולקלל לכיוונו. הרבה ילדים קטנים, כמה נשים.

חסיד מתולדות אהרון ניגש אליו. “בוא איתי,” הוא אמר, והתחיל להוביל את שלמה בין הסמטאות. כמה חרדים ניגשו אליהם, אמרו לשלמה, “אל תפחד.”

אחד מהם חיבק אותו. בשלב מסוים הגיע אופנוע של “איחוד הצלה” והחל גם הוא ללוות אותם.

הביריונים והילדים המשיכו לרדוף אחריהם.

אחרי כמה דקות המשטרה הגיעה, ואחריה אמבולנס. השוטרים אמרו לשלמה להיכנס לאמבולנס והבריחו אותו מהשכונה.

חייל בצה”ל, במדינת היהודים, שרצה לקנות ספר קודש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר לפיד בושה וחרפה
    11/06/2017 23:03
    משה מלכה
  1. יאיר לפיד – yair lapid אם לא שמת לב כל מה שקורה כאן הוא נטו באשמתך אתה עוררת את כל הקיצונים , שאני התגייסתי ב2009 גרתי ועדיין אני גר בבני ברק ,הלכתי עם מדים חופשי, מהבסיס הייתי הולך לקניות ברבי עקיבא בחזו”א וכדו’ ואף אחד לא היה זורק מילה , אפילו שהייתי בקבע הוחלפו לי המדים הכל היה טוב ,קיבלתי חיבוק מאנשים ,אבל אז הגעת והרסת ברגע כל מה שבנו בשח”ר כחול וירוק וכדו’ , ברגע שהגעת והתחלת לאיים על החרדים הרחובות החזירו שנאה כלפיך , ומה לעשות זה נפל עלינו ,עלינו החיילים שחלק מהם לא דיברו ולא מדברים עם ההורים עד היום מכיון שהלכו לצה”ל , ולא רק שהוקיעו אותם בגלללך התחילו לירוק עליהם ועליי והתחילו לצעוק חרד”ק ועוד מילים שאני לא יעלה אותם על הכתוב , אז אל תנסה להפיל על החרדים כי רק אתה אשם בכל גל ההסתה המטורף נגד החיילים החרדים , אם לא היית בא והורס היום היתה כמות כפולה ומכופלת של חיילים חרדים בצה”ל, וכן אני לא מצדיק לרגע את הבהמות שתוקפים את החיילים מקומם תחת סורג ובריח