מחיר ההשמצה: יגאל סרנה יפצה את הזוג נתניהו ב-100 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את תביעת לשון הרע שהגישו נתניהו ורעייתו נגד עיתונאי 'ידיעות אחרונות' בגין פוסט שפרסם בפייסבוק: יפצה את בנימין נתניהו ואת רעייתו שרה ב-100 אלף שקלים • ראש הממשלה הגיב: "סוף סוף נעשה צדק" • סרנה: "אנו בדרך לערכאה הבאה"
אבי כץ
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 08:49

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (ראשון) את תביעת לשון הרע שהגישו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נגד יגאל סרנה, בגין פוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו – וקבע כי העיתונאי יפצה את  ראש הממשלה נתניהו ב-60 אלף ש”ח ואת רעייתו שרה ב-40 אלף ש”ח.

בית המשפט גם חייב את סרנה, עיתונאי ב’עיתון ידיעות אחרונות’, לשלם אגרה בסך 15 אלף שקלים, ובנוסף בתשלום שכר טרחת עורכי דינם של בני הזוג, בסך 15 אלף ש”ח.

לפי פסק הדין, “פרסומיו של הנתבע היו זדוניים ומכוערים שנועדו לבייש ולהשפיל את התובעים”.

את התביעה הגישו בני הזוג לאחר שסרנה כתב בפייסבוק כי שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1.

בכתב התביעה דרשו השניים מסרנה, שהרבה לתקוף את בני הזוג בדף הפייסבוק שלו, פיצויים בגובה 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

השופט עזריה אלקלעי כתב בפסק הדין: “אין מדובר בפרסום המהווה הבעת דעה אלא בפרסום הנחזה להיות עובדתי ולפיכך מהווה לשון הרע וזאת גם בהביאי בחשבון כי התובעים הם אנשי ציבור”.

לדבריו, “אמנם התובע הוא ראש ממשלה, אדם בעל עוצמה רבה, אולם גם הנתבע אינו אדם חלש ומסכן אלא עיתונאי רב מוניטין וחד קולמוס, הכותב דרך קבע בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, כאשר עד לפרסום הנוכחי לא תבע אותו נתניהו ולא ניסה להשתיקו. לא ניתן לומר כי מדובר בתביעה מופרכת ומשוללת סיכוי שנועדה להרתיע”.

השופט ציין כי הימנעותו של סרנה מלהביא לעדות את ראש השב”כ פעלה לרעתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפסיקה  נגד העיתונאי יגאל סרנה ואמר: “סוף סוף נעשה צדק”.

בתגובה לפסק הדין מסר סרנה: “אגיד כך לכל המודאגים – זה פסק דין צפוי בימים אפלים אלה. אך זו רק תחילת המאבק בתביעת ההשתקה, בשתיקת מערך האבטחה ובהשתקה הכללית שיורדת עלינו. במקום הזוג נתניהו ממש לא הייתי מזדרז לרכוש תנור בישול חדש. אנו בדרך לערכאה הבאה”.

עו”ד ליאור אפשטיין, שמייצג את סרנה, אמר לגל”צ: “נשקול לערער. אין כאן ‘נוקאאוט’ משפטי והדיון לא היה כלל סביב אמיתות הפרסום, אלא על סוגיית הפרסום בפייסבוק”:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    11/06/2017 09:39
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. מגיע לו !!!