שוב עימות בין נתניהו לחדשות 2: הפעם בגלל שתי גינות ע”ש יוני הי”ד

בעיריית בת ים החליטו להנציח את יוני נתניהו הי"ד ולקרוא על שמו גן ציבורי בעיר • אלא שאז התברר כי בעיר יש כבר גינה על שמו, במרחק 900 מטר מטרים מהמקום המתוכנן • אחרי שתגובת נתניהו צונזרה בחדשות 2, הוא פרסם את התגובה המלאה: "שאחי יונצח בשני גנים בבת ים? ממש מוגזם"
אבי כץ
י"ז סיון התשע"ז / 11.06.2017 01:10

שוב עימות בין ראש הממשלה לחדשות 2?

בחדשות 2 שידרו במוצאי שבת כתבה שדיווחה כי בעיריית בת ים החליטו להנציח את יוני נתניהו הי”ד, אחיו של ראש הממשלה, שנהרג במבצע אנטבה ולקרוא על שמו גן ציבורי בעיר – אלא שאז התברר כי בעיר יש כבר גינה על שמו במרחק מאות מטרים מהמקום המתוכנן.

לדברי ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו, “כשביקשנו מהם לממש את זכותנו לתגובה – הם צינזרו את החלק העיקרי בה. הנה תגובתנו המלאה: ‘ראש הממשלה ואיש מטעמו אכן לא עסקו בנושא זה מעולם. אבל בושה שאתם בחרתם לעסוק בכך. אחי, יוני נתניהו ז״ל, היה גיבור ישראל, שמסר את נפשו למען עם ישראל. בפילדפיה שבארה״ב הקימו לזכרו אנדרטה גדולה. אבל שיונצח בשני גנים ציבוריים בבת ים? זה כבר ממש מוגזם'”.

לפי הידיעה בחדשות 2, ביום שלישי אישרה ועדת השמות בעיריית בת ים לקרוא גינה ציבורית על שמו של יוני נתניהו, בשל רצונו של  יוסי בכר, ראש העיר שהתפקד לליכוד לפני כמה חודשים, לזכות בקרבתו של נתניהו.

בכר מיהר לשלוח הזמנה לנתניהו להשתתף בהנחת אבן הפינה לגן, אלא שאז התברר כי בבת ים כבר יש גינה על שמו של יוני נתניהו – גן יהונתן, שנחנך אחרי מבצע אנטבה ובטקס השתתפו כל בני משפחת נתניהו, וממוקם במרחק כ-900 מטרים מהגינה החדשה.

חברת מועצת העיר אמרה לחדשות 2: “בבת ים אין גינה על שמם של שרון, שמיר ופרס, אבל יש שתי גינות על שם אח של ראש הממשלה הנוכחי. הכל שיקול ציני של ראש העיר שיזם את המהלך”.

משפחת נתניהו לא הייתה מעורבת במהלך, ובעיריית בת ים הכחישו שכבר יש גינה על שם נתניהו. רק אחרי שקיבלו בעירייה את התמונות של הגינה הישינה, הם מסרו גרסה אחרת ואמרו ששם הגינה הוסב לגינת הפרפרים.

בכתבה שודרה תגובת עיריית בת ים: “העירייה גאה לקרוא לפארק ‘תצפית הים’ על שמו של גיבור ישראל יוני נתניהו ז”ל, שהוא סמל ליצירתיות, נחישות ושליחות, המהווים ערכים מרכזים בתפיסת עולמה של העיר בת ים”.

המשפט שצוטט מתגובת ראש הממשלה היה: “הוא ואיש מטעמו מעולם לא עסקו בנושא זה”.

הערב, כאמור, הציג ראש הממשלה את תגובתו המלאה – שלדבריו, צונזרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות