אונר”א: “חשפנו מנהרה של חמאס מתחת לבתי ספר של האו”ם בעזה”

מנהרה של חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים • שגריר ישראל באו"ם: "האמת נחשפה, החמאס משתמש בילדי עזה כמגנים אנושיים. אין גבול לציניות והאכזריות של החמאס"
קובי פינדרוס
י"ז סיון התשע"ז / 10.06.2017 21:22

מנהרה של הזרוע הצבאית של ארגון חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של סוכנות הסעד של האו”ם לפליטים פלסטינים (אונר”א) ברצועת עזה.

את ההודעה על כך מסרה אמש (שישי) הסוכנות.

בהודעה צויין כי המנהרה אותרה לפני כשבוע וחצי, בזמן שהמוסדות החינוכיים היו ריקים, בשל חופשה.

“אונר”א מגנה את קיום המנהרה. בלתי מתקבל על הדעת שתלמידים ומורים נמצאים תחת סיכון בשל הדבר. אנו מבקשים לכבד את הניטרליות של מוסדות האו”ם ברצועה”, נכתב בהודעת אונר”א.

עוד נמסר בהודעה: “קיום מנהרות מתחת למוסדות האו”ם אינו עולה בקנה אחד עם החסינות המוטלת על הסוכנות לפי המשפט הבינלאומי. יש לשמור על נטרליות של מוסדות האו”ם בכל עת. אנו דורשים מחמאס לחדול מכל פעילות שמערערת את יכולת עובדינו לסייע לפליטים הפלסטינים”.

באונר”א הדגישו, כי מחו על המנהרה בפני ארגון הטרור השולט בעזה: “הבענו בפני חמאס מחאה חריפה על קיום המנהרה. לא נאפשר את הגעתם של תלמידים לבתי הספר עד לפתרון הבעיה”.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, כתב בעמוד הפייסבוק בערבית: “המנהרה התגלתה מתחת לבית הספר לבנים באל-מעאזי. ברור כשמש כי העולם הערבי כולו הבין שארגון הטרור חמאס הוא זה שהורס את רצועת עזה ומחסל כל סיכוי של עתיד טוב לעזתים”.

שגריר ישראל לאו”ם, דני דנון, אמר: “האמת נחשפה, החמאס משתמש בילדי עזה כמגנים אנושיים. אין גבול לציניות והאכזריות של החמאס שמנצל את בתי הספר של האו”ם לפעילות טרור רצחנית.

“במקום לחנך את ילדי עזה, בתי הספר של אונר”א הפכו לבסיסי טרור להוצאת פיגועים נגד ילדי ישראל.”

דנון קרא למזכ”ל האו”ם ולמועצת הביטחון להתערב באופן מיידי ולהגביר את הפיקוח על פעילות אונר”א, לאור גילויי קשרים בין אונר”א לחמאס בחודשים האחרונים. “האו”ם צריך לפעול באופן מיידי כדי להבטיח שמתקני האו”ם לא משמשים כמגנים לתשתיות הטרור של החמאס”, מסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות