מתגבשת עסקת טיעון מקלה עם עזרא שיינברג: ישתחרר בעוד שנה

שיינברג, שנעצר לפני כשנתיים, ירצה כנראה שנת מאסר נוספת ויפצה המתלוננות • מתלוננת: "מלאה כאב ותסכול מהתוצאה ההזויה" • בעלה של אחת המתלוננות: "מדובר באדם שהשתמש בכוח שקיבל מתוך אמונת החכמים שלנו כדי לעשות דברים נוראיים" • הפרקליטות: מתנהל הליך גישור
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ז / 09.06.2017 09:39

בימים אלו מתגבשת עסקת טיעון מקלה עם הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר”י בצפת, שנעצר לפני שנתיים על עבירות חמורות במיוחד. כך חושף יאיר קראוס בעיתון ‘מקור ראשון’.

על פי מתווה העסקה המסתמנת שיינברג ירצה שנת מאסר נוספת, ויפצה את המתלוננות נגדו, וזאת לאחר ניכוי שליש מעונשו על ההתנהגות טובה.

בתמורה הוא יודה בכתב אישום מתוקן. העסקה עומדת להיחתם בקרוב.

בחודש יולי 2015 הוגש נגד שיינברג כתב אישום חמור בגין שורת עברות מין קשות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ועוד. 14 תושבות צפת הסכימו להתלונן נגדו לאחר קשר שתיקה ארוך שנים. הן פנו למשטרה והעידו על שעשה בהן.

אחת המתלוננות מקהילתו של שיינברג, אמרה למקור ראשון: “אני מלאה כאב ותסכול מהתוצאה הזויה שמסתמנת לנגד עינינו, אחרי כל מה שהוא עשה לי ולאחרות.

“יש פה טיוח מוחלט לכל מה שקרה, אף שלפחות במקרה שלי הוא הודה במפורש במה שעשה”.

בעלה של המתלוננת, הזועם אף הוא על עסקת הטיעון המתגבשת, אומר: “מדובר באדם שהשתמש בכוח שקיבל מתוך אמונת החכמים שלנו כדי לעשות דברים נוראיים. בכלא הוא מעביר שיעורי תורה על קדושה ויראת שמים, ועכשיו הוא ישתחרר אחרי שירצה שנים ספורות במאסר, ויאסוף סביבו שוב חסידים”.

סנגורו של שיינברג, עו”ד מנחם רובינשטיין, מסר בתגובה לטענות שהוא מנוע מלהתייחס להליכים החסויים המתקיימים בתיק, ואישר שנפתח הליך גישור מול הפרקליטות במעמד שופטת מגשרת, בניסיון להגיע להסכמות בתיק. לדבריו, כרגע שיינברג לא מודה בדבר.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: “בית המשפט שדן בתיק הפנה את התיק לגישור. התקיים הליך גישור והמתלוננות נטלו בו חלק. בשלב זה הוצע לכל המתלוננות לקיים מפגש בפרקליטות לקבלת עמדתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות