בעקבות חרדים 10: גם ילדי החרדים ייהנו מקייטנה עם ארוחות ובריכה

הורים מגני ילדים חרדים בגבעת זאב גילו: ילדיהם יכולים להירשם רק לקייטנות, ללא אוכל ובריכה - בניגוד לילדים מהחינוך הממלכתי • במועצה דוחים טענות על אפליה: "ההורים בקשו פעילויות בגן בלבד" • גננת חרדית: "ההורים ביקשו קייטנה זולה והאופציה שהוצעה זולה יותר - אך למעשה יקרה יותר" • לאחר התערבות חרדים10: גם ילדי הגנים החרדים וחב"ד יוכלו ליהנות מקייטנה ממלכתית
חיים בוזגלו
ט"ו סיון התשע"ז / 08.06.2017 23:39

בעוד ימים אחדים יסיימו ילדי הגנים ובתי הספר את שנת הלימודים ושוב, כמידי שנה, סוגיית הקייטנות עולה על סדר היום.

במהלך החודשים האחרונים שוקדים כל הגורמים הרלוונטים על הכנת הקייטנות, סגירת ימי נופש מול מקומות הבילוי – וההורים והילדים בודקים את הקייטנות המוצעות: מי לקייטנה פרטית ומי לקייטנה הממוסדת והעירונית.

גם תושבי המועצה המקומית גבעת זאב, הממוקמת בסמוך לירושלים, מתכוננים לקייטנות – והשבוע קיבלו מנשר מיוחד למסור הורים ובו ההסדרים האפשריים.

אלא שלאחר עיון קל במנשר התברר: מה שמוצע לגני העירייה החילונים – לא מציעים לחרדים.

על פי החוזר, הורי הילדים בגנים החילונים יכולים לבחור בין אופציית הקייטנה היקרה יותר, אשר כוללת פעילויות חוץ, בריכה, ארוחת בוקר ועוד – ועלותה 1100 שקלים, לבין האופציה הזולה יותר שעלותה 800 שקלים, ללא ארוחות בוקר, ללא פעילויות חוץ ואף ללא בריכה.

לעומת ההורים בגני הילדים הממלכתיים, הוריהם של ילדים הלומדים בגנים הממלכתיים החרדים וגני חב”ד, יכולים לבחור באופציה אחת בלבד – זו שאינה כוללת אוכל, פעילויות חוץ ובריכה.

בעקבות האפליה, לכאורה, פנו מספר הורים חרדים לאתר חרדים10 והלינו על כך שאין באפשרותם לרשום את ילדיהם לקייטנה עם ארוחות בוקר ופעילויות מגוונות אחרות.

חרדים10 הרים את הכפפה ופנה אל מספר גורמים במועצה המקומית – בהם גם יו”ר ש”ס יוסי מועלם, על מנת לברר מדוע קיים הבדל שכזה, לצד בקשה להשוות את  האפשרויות לאלה של הגנים החילונים.

במועצה המקומית קיבלו את הבקשה והחליטו לתקן את הפערים, לא לפני שהסבירו את פשר ה’אפליה’.

המנשר המקורי:

גבעת זאב

“משך שנים, המועצה המקומית גבעת זאב הציעה לכלל הורי גני הילדים ביישוב תכנית ובה הצעות זהות לפעילות הקייטנות פעילויות המתקיימות מחוץ ליישוב, הן פעילויות משותפות לבנים ולבנות” אמרו במועצה.

“הורי גני הילדים של הממ”ח ושל חב”ד פנו אל המועצה בבקשה להימנע מיציאה לפעילויות אלו ודרשו שפעילות הקייטנה תתקיים בין כותלי הגן – והמועצה נענתה לבקשת ההורים.

“בשנה זו המשיכה המועצה באותה המתכונת, אך לאור בקשות שהגיעו מצד ההורים לבחון מחדש את נושא הפעילויות המשותפות, ולאפשר אותן גם לגני ממ”ח וחב”ד, הוצאה תכנית חדשה ובה (כבעבר) כלל האפשרויות מוצעות בפני כלל גני הילדים ובכלל זה, להשתתף בקייטנה שבה פעילויות חוץ”.

יצוין, כי בשיחה עם חרדים10, אמרה אחת הגננות כי ההורים לא התלוננו נגד פעילויות החוץ, אלא שבתחילה הקייטנה הייתה במתכונת היקרה יותר, שכללה פעילויות חוץ.

לדבריה,  ביטול הפעילויות הגיע “לאחר שהורים התלוננו על המחיר הגבוה, וכתוצאה מכך המועצה אפשרה קייטנה זולה יותר, אך ללא פעילויות וארוחות בוקר”.

עם זאת, מציינת הגננת כי “ההוזלה לא מצדיקה את תוכן הקייטנה. מדובר בפער של 300 שקל בלבד ובתמורה לכך בוטלו כל פעילויות החוץ וארוחות הבוקר, כך שבמובן מסוים הקייטנות הזולות יותר – הן יקרות יותר”.

בעקבות פניית חרדים10, חולקו היום בגני הילדים חוזרים חדשים, הכוללים את אפשרות הבחירה בין הקייטנות.

כעת, כאמור, יכולים ההורים בגנים ובחב”ד לבחור קייטנה כזו שתענה על דרישותיהם.

והמנשר – לאחר השינוי:

bbbbbbbbbbbbbbbbb

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות