דאע”ש מצא שיטה לגיוס לוחמים: צנצנות נוטלה – וחתולים חמודים

ארגון הטרור הקיצוני מצא דרך חדשה לגייס צעירים לשורותיו: תמונות שוקולד נוטלה וחתולים חמודים • הסוכנות למחקר בטחוני של שוודיה מסבירה כיצד זה עובד ומה קרה לתמונות של הסרבלים הכתומים והראשים המתגלגלים
דוד ליבוביץ
ט"ו סיון התשע"ז / 08.06.2017 21:48

בדאע”ש מצאו שיטה חדשה לגייס לוחמים: תמונות של ממרח השוקולד נוטלה ושל גורי חתולים חמודים.

מה קרה לתמונות הפסטורליות והחביבות של הראשים המתגלגלים מעל הסרבלים הכתומים?

מחקר חדש שפורסם באתר ‘פז”ם’ו נערך בשוודיה והעלה כי התמונות המבעיתות של אלימות קיצונית כבר לא משפיעות על הצעירים כמו פעם.

המחקר, שכותרתו “הח’ליפות הדיגיטלית: התעמולה של המדינה האסלאמית”, בוצע על ידי הסוכנות למחקר בטחוני של שוודיה.

החוקרים טוענים שהקבוצה הקיצונית עושה מאמצים למצוא את הדבר הבא שיביא לגיוס צעירים חדשים לשורותיה, וכעת היא משתמשת בהטמעת הרעיון ש”ג’יהאד זה מגניב” לתת-המודע של בני הנוער.

בדיוק למקום הזה נכנסים תמונות השוקולד נוטלה והחתולים חמודים.

 בתמונה נראה אדם עומד בסופרמרקט ומחזיק צנצנת נוטלה, אבל אז אתה שם לב שהוא נושא נשק. האלמנטים החביבים המתקשרים ללוחם מסייעים בגיוס הצעירים, שמתקשרים פסיכולוגית ומנטלית ללוחם שבתמונה.

דאעש

על פי הדיווח באתר, בעבר כבר נחשפה השיטה יוצאת הדופן של הארגון, אבל אז זכו הטענות לגיחוך – כולל מדאע”ש עצמם. אלא שהמחקר מאשש את הדיווחים ומציג שורה של שיטות שבהן משתמשים המגייסים של הארגון.

“כמו שלבני הנוער יש מוזיקה, אופנה ותחביבים שנחשבים ל’מגניבים’ וכאלה שלא, כך דאע”ש מנסה להטמיע את תפיסות העולם שלו כמגניבות בקרב בני נוער”, אומרים החוקרים.

“לצעירים של דאע”ש יש מוזיקה משלהם, סגנון לבוש מסוים וצורת דיבור מסוימת. הם מפיצים זאת באמצעות סרטונים ותמונות של מגויסים המשלבים את האידיאולוגיה שלהם ביחד עם נגיעות של התרבות המערבית”.

צריך לזכור מדגישים החוקרים, כי האנשים שנמשכים לתעמולה של הארגון, הם לעיתים קרובות דור שני למהגרים, אבל הם גדלו בארצות המערב. הם חיים את העולם המודרני, אבל נמשכים לרעיונות התעמולה.

חוקרים רבים מצאו שעבור אותם אנשים שנמשכים לארגון בעזרת התעמולה, “האידיאולוגיה היא משנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות