כשבש”ס מדברים על העתיד בשקט: שרי רוט ב’לונדון את קירשנבאום’

כולנו מקווים שלא יוגש כתב אישום, אבל אם יוגש - ש"ס מוצאת עצמה במבחן גדול: יש סכנה שזו הפעם השנייה שמנהיגה לא ימשיך לכהן בתפקיד • אבל בש"ס מתכוננים, כנראה, ליום שאחרי • הפרשנית הפוליטית שרי רוט בשיחה עם העיתונאי ירון לונדון
חרדים 10
כ' סיון התשע"ז / 14.06.2017 13:35

המגיש ירון לונדון: ש”ס עומדת במבחן גדול, יש סכנה שזו הפעם השניה שמנהיגה, אחד ממייסדיה, האיש המרכזי בה, לא ימשיך לכהן בתפקיד. נקווה שהכול יסתדר ושהוא ייצא זכאי לחלוטין ואף אבק לא ידבק בו, אבל בש”ס מתכוננים, כנראה, ליום שאחרי. שרי רוט היא פרשנית פוליטית מאתר חרדים 10, עיתונאית שנונה, והיא יודעת מה מסתתר במסדרונות של ש”ס. גם דברים שאנשי ש”ס לא רוצים לספר.

אז באמת, עד כמה זה רציני? האם המנהיגים הרוחניים, מועצת החכמים, איך קוראים להם?

שרי רוט: מועצת חכמי התורה. ה-מועצת.

לונדון: אז אנשי המועצת, האם הם שוקלים מה לעשות עם המפלגה, כאשר המנהיג הבלתי מעורער שלה לא יהיה?

שרי: האמת שאם היית שואל אותי את השאלה הזו עד יום שישי האחרון, הייתי עונה לך שלא מדברים על זה, לא מעיזים להעלות את זה בראש, במחשבה, בהרהור אפילו.

אבל אז קיבלתי כמה שיחות טלפון, והתברר לי שאני טועה. כלומר בשו-שו, ואף אחד לא יתראיין וידבר על זה בקולו, אלא אם תתחייב להם שזה לא לציטוט ולא לייחוס ולא ברמיזה ועוד צרור התחייבויות שהייתי צריכה להתחייב.

מתברר, שמאחורי הקלעים, אנשים שם מתעשתים, כלומר ברור להם שהמפלגה יותר גדולה מהיו”ר שלה, מבחינת הערך שלה, המשקל הסגולי שלה, ואי אפשר לתת לה ללכת לפח האשפה ההיסטורי. ומנהיג שבפעם השנייה כושל – פעם ראשונה אתה יכול לומר כשל, לא ידע, לא שמע – פעם שניה – אתה כבר שופט אותו אחרת, גם בית משפט וגם בעין ציבורית, ואתה אומר לעצמך, זה לא טוב…

כמה אנשים ילכו לקלפי וישימו פתק של ש”ס, למרות שביו”ר שלה דבק משהו? ושוב, נקווה שזה רק חשדות לכאורה ושלא ייצא מזה כלום. ולכן הרבנים, ואיתם חברי הכנסת של התנועה, מבינים שהם יצטרכו לעשות משהו.

מבחינת אחריות, הם לא ידברו על זה היום, כי באמת זה לא פייר, הבן אדם עוד לא הורשע, לא פייר שהם יבואו לאולפנים וידברו.

לונדון: יכול להיות שנראה קמפיין ‘הוא זכאי’?

שרי: תפריד. יכול להיות שדרעי ואנשיו מכינים תכנית מגירה, שבשליפה יהיה שם ‘שד עדתי’ ו’הוא זכאי’ ו’המערכת המשפטית מתנכלת לנו’ – הם לא יעשו את זה עכשיו, אגב, כי זה לעורר את האנטי של מערכת המשפט והמשטרה, וכרגע זה לא משתלם – אז הם שומרים על שתיקה.

אבל מאוד יכול להיות שאם וכאשר, ואנחנו מקווים שלא, יוגש כתב אישום, ייצא החוצה מה שאולי יש במגירה וינסו לעשות קמפיין כזה.

אבל ממה שאני מבינה, הרבנים ישתיקו את הדבר הזה ויאמרו: ‘זו לא הדרך’, צריך להתרכז בש”ס, בסגולותיה של ש”ס. וש”ס היא לא מפלגה של בן אדם אחד, גם אם טעינו לחשוב את זה בשנתיים האחרונות. ש”ס היא מפלגה של רבנים, של מורשת הרב עובדיה, ויש לה חברי כנסת, שכל אחד מהם יכול לקחת את התפקיד הזה של יו”ר ולמלא אותו בהצלחה – אם הוא כפוף לרבנים!

לונדון: ומי יפסוק מי יהיה הצוות האסטרטגי הזה? המועצת?

שרי: בראש הרב שלום כהן, ואיתו הרב בעדני שגם מאד דומיננטי בכל הסיפור הזה, אני מאמינה שהם יצרפו אליהם את הרב עמאר שקצת נדחק מהעסק הזה ויצטרך אולי לעזוב את רבנות ירושלים, אבל אני מאמינה שהדבר הזה יקרה. אולי אפילו יציעו לרב מאזוז להצטרף – למרות שהם לא יציעו לאלי ישי לחזור לראשות ש”ס. אם היו כאלו תקוות או קראת כאלו ידיעות, זה לא יקרה מאחר והוא חצה את הקווים כשהקים מפלגה.

לונדון: אחד מבניו של הרב עובדיה הוא חבר המועצת?

שרי: כן. הרב דוד יוסף.

לונדון: נו, ולא יהיה לו משקל?

שרי: תראה,  צריך לזכור שהרב דוד יוסף עד שאבא שלו נפטר לא היה חבר המועצת. ויש הרבה שמבקרים ואומרים: איך פתאום הוא נהיה חבר המועצת? הרי אם אבא שלו היה רוצה היה שם אותו בחייו. אז יש ביקורת על העניין הזה, כך שדומיננטי במיוחד הוא לא יכול להיות – ובטח לא מעל חכם שלום, שנחשב אישיות מאד מוערכת, תלמיד חכם, מי שגם גדולי התורה האשכנזים מאד מעריכים אותו ואת דעותיו. כך שהוא יהיה הדומיננטי ביותר בעניין הזה.

לונדון: ואת חושבת שאחרי שכמחצית מחברי הכנסת והשרים של ש”ס עברו דרך הסורגים בנסיבות כאלו ואחרות התנועה הזו תמשיך?

שרי: זה עצוב לשמוע את מה שאתה אומר.

לונדון: אבל זו האמת, לא?

שרי: את ההארד-קור שלהם, 4, 5, 6 גג 7 מנדטים, שמה שרבנים אומרים להם – לא חושבים אחרי זה אפילו ולא מסתפקים – יהיה לש”ס.

השאלה הגדולה היא האם הם יצליחו – ודרעי לא הצליח לעשות את זה – האם חברי הכנסת האחרים, עם מועצת החכמים ביחד! יצליחו להגיע אל מעגל השקופים ולשכנע את מסעודה משדרות שמשהו השתנה, שעכשיו אנחנו נקיים יותר, ושדף חדש נפתח.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרי רוט - יפה דיברת, רק תיקון קטן, שהוא ענק, הרב מאזוז לא יהיה בש
    15/06/2017 08:31
    משה
  1. שרי רוט – יפה דיברת, רק תיקון קטן, שהוא ענק, הרב מאזוז לא יהיה בש”ס בלי אלי ישי!!! זה נתון ועובדה שלא ניתנת לשינוי, הרב מאזוז לא בוגד, בטח לא במי שהיה נאמן ביתו של מרן זצ”ל, קחי לתשומת ליבך.

  2. סוכנת סמויה
    15/06/2017 10:15
    שרון
  3. .רק מעצם הכותרות שהיא מייצרת.מובן שמטרתה להיכנס בשס.וכמובן לגרוף קולות למחנה החרדי האחר.
    מעניין מי הסמיך אותה להיות מומחית לשס.מאין המידע שלה….
    וחוץ מזה.מעניין אם מרן היה חי אם היא היתה ככה…
    השם ירחם…