רובינשטיין אחרי פגישה עם נתניהו: “הגיע הזמן להפסיק החנק בביתר”

ראשי הרשויות ביו"ש נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו: הוא ייבחן בצעדים שינקוט בשטח • רובינשטיין: "ביתר עילית היא מהערים המבוקשות ביותר בציבור החרדי, המחירים בה גואים, ההקפאה היא חניקה בלתי טבעית" • דגן: "אין ספק שראש הממשלה מקרין רוח חיובית"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 20:23

ראשי ההתיישבות היהודית ביו”ש נועדו אחר הצהריים (רביעי) עם ראש הממשלה בלשכתו ודנו עמו בדרישת ראשי הרשויות לשינוי משמעותי בנושא הבנייה ביהודה ושומרון והפסקת ההקפאה – המתרחשת באופן מעשי בשטח.

ראש עיריית ביתר עילית ויו”ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין אמר בסיום הפגישה: “הגיע הזמן להפסיק את החנק של היישובים הקיימים”.

לדברי רובינשטיין, “לערים החרדיות ביו”ש וביתר עילית בראשן, יש את קצב הגידול הגבוה ביותר ביו”ש. ההקפאה חונקת את צרכי הציבור, ולא ייתכן להמשיך יותר במדיניות הזו”.

לדבריו, “ביתר עילית היא מהערים המבוקשות ביותר בציבור החרדי, המחירים בה גואים, ההקפאה היא חניקה בלתי טבעית”.

רובינשטיין הוסיף: “החלטת הקבינט למתן היתרי בניה בתוך היישובים הקיימים ובצמוד אליהם, היא בשורה חשובה מאד להמשך פיתוח העיר ולכלל הציבור החרדי”.

ראש מועצת יש”ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, סיכם את הפגישה בערוץ 7: “נושא הבנייה נדון בפגישה. ראש הממשלה ואנשי צוותו הסבירו את מדיניות הבנייה, דיברנו על נושא התשתיות שראש הממשלה אמר שאפשר בעניין הזה גם לתכנן וגם לבצע – וגם לגבי שיתוף ראשי הרשויות בתוכניות על פי סדר העדיפויות של ראשי הרשויות ולא של אנשי ראש הממשלה”.

רואה הוסיף: “ראש הממשלה אמר באופן ברור שאין בעיה של גושים או מכסות מבחינת הבנייה. יש את העקרונות שנקבעו בקבינט ואם נעבוד על פי העקרונות הללו תאושר כל בנייה”.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר: “נפגשתי קודם לכן עם ראש הממשלה יחד עם עוד כמה ראשי רשויות ואתמול ב-4 עיניים. זו כבר פגישה שלישית ביממה האחרונה, ואני סבור שאין ספק שראש הממשלה מקרין רוח חיובית”.

דגן הוסיף: “יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה כאדם שמכבד מאוד את ראש הממשלה שהציפייה אחרי 8 שנים של ייבוש היא לשינוי אמיתי במעשים ולא בדיבורים. לכן אנחנו שמחים ומברכים על ההקשבה ועל האווירה הנעימה, אבל התושבים שלנו זקוקים לשינוי ולתנופת בנייה אמיתית בשטח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות