זה מקצועי? נעצר בגלל תקיפה – ואז התברר: בכלל לא היה במקום

חיים טוויל
|
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 18:31
צעיר יהודי נעצר בחשד למעורבות באירוע תקיפה בסמוך לגבעת הבלאדים לפני כחודש וחצי • בחקירתו התברר: לא שהה במקום • בימ”ש הורה על שחרורו בערבות והפקדה • עו”ד קידר: “גורמי החקירה לא מבצעים חקירה מקצועית אלא יורים לכל הכיוונים”

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (רביעי) על שחררו של צעיר יהודי כבן 24, שנעצר אתמול אחה”צ בחשד למעורבות באירוע תקיפה בסמוך לגבעת הבלאדים לפני כחודש וחצי.

הצעיר נעצר ככל הנראה בשוגג, וזאת לאחר שבחקירתו עלה כי לא שהה כלל במקום בזמן האירוע. הצעיר מסר בחקירה היכן שהה ולתחנת המשטרה אף הגיעו מספר עדים אשר אימתו את גרסתו והעידו כי שהה עימם במקום אחר בעת שהתרחשה התקיפה.

לאור העדויות, ביקשה המשטרה לשחרר את העצור הבוקר בתחנת המשטרה, תוך שהיא מבקשת כי יפקיד 2000 שקלים.

בעקבות סרובו של העצור להפקיד את הסכום הגבוה, הוא הובא לדיון בבימ”ש השלום בירושלים, שם הורתה השופטת מיקה בנקי על שחרורו בערבות עצמית, ערבות צד ג’ ו- 1000 שקלים הפקדה.

בתוך כך, ביהמ”ש הורה על שחרורו של עצור נוסף, אשר נעצר לפני מספר ימים באותה פרשה, והורה על שחרורו למעצר בית של מספר ימים ובערבות.

את העצורים ייצגו עו”ד עדי קידר ועו”ד יוסי נדב מארגון חוננו.

עו”ד קידר, אשר ייצג את העצור שנצער בשגגה, מסר: “מרשי נעצר בשוגג, הציג למשטרה היכן שהה בשעת האירוע ואף הגיעו מספר אזרחים להעיד ולחזק את גרסתו.

“משטרת ישראל ממהרת לעצור אזרחים רק בגלל הכרות מוקדמת ולא על בסיס ראיות וקשר לאירועים, חבל שגורמי החקירה לא מבצעים חקירה מקצועית אלא ‘יורים לכל הכיוונים’, גם אם מדובר בשלילת חרות של אזרחים והפרת זכויותיהם ברגל גסה.

“בכוונתנו למצות את זכותו של מרשי כנגד המעצר השערורייתי הזה”, הוסיף.

עו”ד נדב, אשר ייצג את החשוד הנוסף, אמר: “מרשי נעצר על אירוע תקיפה מלפני כחודש וחצי, ובכל זאת המשטרה נופפה בעילת המסוכנות.

“יתרה מזו יש ספק ממשי האם מרשי הוא האדם אליו מייחסת המשטרה את העבירות החמורות. שיחררו של מרשי מצביע כאלף עדים שלא הוא זה שביצע את המיוחס לו. ואין לי ספק שהמשטרה עצרה את האדם הלא נכון.”