“זיכרונות מחצר הרבי” • לראשונה: תערוכה מציורי הצייר יחיאל אופנר

תערוכה הוצגו כ-25 ציורי שמן ענקיים על בד, המתארים את ההווי החסידי בחצר הרבי מליובאוויטש זצ"ל במעגל השנה • יחיאל אופנר, מורה בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד, רואה בציור שליחות להעברת המסר והאותנטיות החסידית
אבי כץ
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 01:26

בבית ספר חב”ד לוד נערכה תערוכת ציורים של הצייר יחיאל אופנר תחת הכותרת: ‘זיכרונות מהרבי’.

בתערוכה הוצגו כ-25 ציורי שמן ענקיים על בד, המתארים את ההווי החסידי בחצר הרבי מליובאוויטש זצ”ל במעגל השנה.

בין הציורים הוצגו ציור ‘חלוקת דולרים’ אצל הרבי, בו מתעד הצייר את עצמו מקבל דולר לברכה. בציור אחר מתואר מעמד חלוקת ‘כוס של ברכה’.

יחיאל אופנר

בתערוכה ניתן היה לראות ציורים של חסידים יושבים בבית המדרש שבמרכז חב”ד העולמי, ואת המשפיע האגדי רבי מענדל פוטרפס זצ”ל נרדם על ספסל לאחר התוועדות חסידית.

הציורים הם  תיעוד של זיכרונות שחווה הצייר עצמו בחגי תשרי אצל הרבי מליובאוויטש.

יחיאל אופנר

התערוכה התקיימה בסמיכות לאסיפת הורים במסדרונות בית ספר חב”ד לוד, ביוזמת מנהל בית ספר הרב ברק כוכבי, ומבקרים רבים ואורחים חובבי אומנות מרחבי הארץ הגיעו לצפות בתערוכה החסידית.

“תערוכה זאת היתה שילוב של חינוך ואומנות”, כתבו המבקרים.

יחיאל אופנר

יחיאל אופנר, מורה בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד, הציג בעבר במוזיאון ובתערוכות בין לאומיות, וציוריו מעטרים בין היתר כריכות ספרים של ‘יד ושם’ והוצאות ספרים מהשורה הראשונה.

הוא רואה בציור שליחות להעברת המסר והאותנטיות החסידית הישנה והטובה. כמו שאמר לו פעם מורו ורבו בציור, בצייר רבי זלמן קליינמן: “אני ציירתי את החסידים של פעם. אתה תצייר את החסידים של היום…”

יחיאל אופנר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נהדר ישר כוח
    07/06/2017 07:20
    בני ברקי
  1. איזה יופי חסידי.
    כל הכבוד