היילי איימה במועצת זכויות האדם: די לאפליה נגד ישראל, אנחנו נפרוש

השגרירה האמריקאית לאו"ם איימה כי ארצה תשקול את חברותה במועצת זכויות האדם - אם הארגון לא יפסיק להתנהל באופן חד צדדי נגד ישראל • השבוע היא צפויה להגיע לביקור בישראל
נתן פרל
י"ב סיון התשע"ז / 06.06.2017 14:17

שגרירת ארה”ב באו”ם, ניקי היילי, נשאה היום (שלישי) נאום חריף במושב ה-35 של מועצת זכויות האדם של האו”ם, והדגישה את הצורך של הגוף הבינלאומי לזנוח את ההטיה האנטי-ישראלית שלו, שכן אם לא – ארה”ב תשקול את המשך דרכה בארגון.

לדברי השגרירה, המועצה מאבדת את הלגיטמציה הבינלאומית שלה בשל התנהלותה – וגילתה כי בוושינגטון שוקלים לפרוש מהחברות במועצת זכויות האדם.

“אני מתקשה להאמין שכאן במועצה לא עברה אף החלטה נגד מדיניות ונצאולה – אבל עברו לא פחות מחמש החלטות נגד ישראל. המדיניות הזו, החד צדדית, חייבת להיפסק מיד”, קבעה היילי, הצפויה להגיע השבוע לישראל.

היילי הגיבה בין היתר, לדבריו של זאיד אל חוסיין הירדני, העומד בראש נציבות זכויות האדם של האו”ם, שקרא לסיים את מה שהגדיר “הכיבוש הישראלי על אדמת פלסטין”.

בנאום שנשא במועצה, אמר אל חוסיין: “שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני ירוויחו אחרי חצי מאה של סבל עמוק תחת כיבוש ואלימות”.

שגריר ישראל לאו”ם, דני דנון, אמר בתגובה: “הקשר בין הנציב זיאד לדאגה לזכויות האדם הוא מקרי בהחלט ולא מפתיע שבחר להפיץ שקרים נגד ישראל לפני שהתייחס לטבח בסוריה”.

לדברי דנון, “הנציב שכח שתפקידו הוא לדאוג לזכויות האדם בעולם ולא להסית נגד ישראל. המועצה בתקופת כהונתו הפכה את הפגיעה בישראל למטרת קיומה. אנו מצפים להוביל לשינוי אמיתי עם ארה”ב. הגיע העת לשים סוף לפרק ההזוי הזה בתולדות האו”ם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות