מה עומד מאחורי הצטרפות ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ בת”א לש”ס

הרב אדיר עמרוצי, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' בתל-אביב ותלמידו של הגר"מ מאזוז, הודיע במכתב ליו"ר ש"ס בעיר: "לאחר ייעוץ וברכה גדולה מראש הישיבה - הורה לי להיות חלק מתנועתנו הקדושה בתל אביב" • מקורביו: "המהלך - לאחר שבשנתיים האחרונות לא זכה לתקציבים • החזרה היא רק לשס העירונית ולא למפלגה הארצית" • נתן אלנתן: "הוא קיבל תקציבים מיהדות התורה בה תמך עד היום. מדובר בחזרה הביתה של רבים וטובים"
חיים בוזגלו
י"ב סיון התשע"ז / 06.06.2017 15:01

דרמה בתל אביב? הגאון רבי אדיר עמרוצי, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ בתל אביב ותלמידו של ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ הגר”מ מאזוז מצטרף לש”ס התל-אביבית.

במכתב ששיגר הבוקר (שלישי) ליו”ר ש”ס בתל אביב נתן אלנתן, לשעבר סגן ראש העיר, כותב הרב עמרוצי – שכיהן כיו”ר ‘יחד’ המקומי בבחירות הארציות, כי אף קיבל את ברכתו של מורו ורבו הגר”מ מאזוז למהלך.

“בהמשך לשיחותינו בנוגע להצטרפותי וחזרתי לבית הטבעי שלנו – תנועת ש”ס המעטירה”,  פותח הרב עמרוצי את מכתבו וממשיך: “הנני מודיעו בזה כי לאחר ייעוץ וברכה גדולה ואוהבת ממרן הגאון ראש הישיבה שליט”א (הגר”מ מאזוז), ועמם אחיו הגאונים – הגאון הגדול הרב צמח מאזוז והגאון הגדול הרב רחמים מאזוז שליט”א, הורו לי רבותינו להיות חלק מתנועתנו הקדושה בתל אביב, ולעבוד ולפעול וליעשות למען הגדלת התורה, היראה והחסדים בעירנו, והכל תחת הכוונתו של הרב נתן אלנתן שליט”א, המסור בלב ונפש למען העיר בכלל ובפרט”.

יצויין כי בשנים האחרונות הרב עמרוצי אינו נמנה על רבני תנועת שס בתל-אביב והיה בין התומכים ביהדות התורה העירונית, אולם כעת בחר להצטרף לש”ס, זאת לאחר שלדבריו קיבל את ברכת הגר”מ מאזוז.

בשיחה עם חרדים 10 מספרים גורמים בסביבת הרב עמרוצי, כי המהלך התבצע לאחר שבשנתיים האחרונות לא זכה לעזרה תקציבית, והמוסדות בראשם הוא עומד סבלו ממצוקה קשה בגלל השתייכותו למוסדות ‘כסא רחמים’ ובשל התנכלות מצד גורמים מקומיים.

“גם החזרה עליה מדבר הרב עמרוצי היא חזרה אך ורק לשס העירונית ולא למפלגה הארצית – שם יעשה שאלת רב בעת הבחירות הבאות וינהג ככל אשר יורה לו ראש הישיבה הגר”מ מאזוז”, אמרו מקורביו.

גורם נוסף אמר לחרדים10: “הגר”מ מאזוז אמר לו: ‘במוניציפאלי זה שיעורי תורה שלך, אני לא יכול לפגוע בשיעורי תורה, תעשה מה שאתה רוצה במוניציפאלי, אבל בארצי תהיה נטרלי”.

זמן מה אחר כך, כפי שדווח בחרדים 10, התפרסם מכתב הבהרה מטעם הגר”מ מאזוז – שתאם את דברי הגורם.

עם זאת, בשיחה עם נתן אלנתן הוא מכחיש כי הייתה התנכלות לתקציבים, וטוען כי מדובר בחזרה הביתה של רבים וטובים, וכי זהו כחלק מתהליך המתרחש בשנים האחרונות.

לדבריו, גם הרב עמרוצי – שנמנה על תומכי יהדות התורה, ואשר היה נהנה מתקציבים שהועברו למוסדותיו באמצעות יהדות התורה – בחר לשוב אל “ביתו הטבעי” – שס העירונית.

הרב אמרוצי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלי. ישי
    11/11/2018 06:28
    חים
  1. די. הרב. מזוז. רוצה. אחדות. יחד. כולם. אחדות. דרעי. ישי. הביתה. נמאס. מהשינא. רק. אחדות. מה. קרה. לכם.