פרקליט המדינה על דרעי: “חזרתו למשרד הפנים הייתה בלתי חוקית”

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס בהתבטאות יוצאת דופן לתיקי החקירה של בנימין נתניהו: "הלוואי שהיה אפשר לסיים יותר מהר" • "היא לא תימשך עוד יומיים, אבל גם לא עוד חודשים ארוכים"
אריה ריבקינד
י"ב סיון התשע"ז / 05.06.2017 23:03

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס הערב (שני) לחקירות שמתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השר אריה דרעי.

לפי דיווח בחדשות 2, אמר הפרקליט על פרשת שר הפנים כי החקירה נמצאת בעיצומה. “רק היום השר ורעייתו נחקרו כמה שעות, אין לי שום כוונה לשבש את החקירה, החקירה הזו תמוצה”, אמר.

לדבריו, “ישאלו כל השאלות ואחרי שהתיק יעבור לפרקליטות נשקול. העמדה שהבעתי אז לגבי דרעי וחזרתו למשרד הפנים לא הייתה אישית אלא מקצועית. עמדתי המשפטית הייתה שהדבר בלתי חוקי. היועץ המשפטי הקודם חשב אחרת. בסופו של דבר רק אדם אחד מקבל את ההחלטה והוא האדם הבכיר – היועץ המשפטי”.

על חקירות ראש הממשלה אמר: “כמו שכולם יודעים נפתחו שתי חקירות, שתיהן לא פשוטות. המשטרה עובדת עליהן במשך חודשים ארוכים, הלוואי שאפשר היה לסיים את התיק מהר יותר”.

הוא הוסיף:  “בגלל שמדובר בראש הממשלה, אנחנו תפקידנו ללוות את החקירה, היועץ המשפטי לממשלה באופן אישי ואני באופן אישי. אנחנו קיימנו עשרות פגישות כדי לראות את התקדמות החקירה, אבל צריך להבין שבחקירות כאלה מצד אחד אתה רוצה להתקדם כמה שיותר מהר, ומצד שני אתה לא יכול להשאיר אבנים לא הפוכות”.

ניצן העריך כי החקירה לא תארך עוד זמן רב. “היא לא תימשך עוד יומיים, אבל גם לא עוד חודשים ארוכים”.

גם עו”ד ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה בתיק חקירת נתניהו, התייחסה לחקירה ואמרה: “זה לא זבנג וגמרנו. אנחנו מקווים שיהיה אפשר לסיים כמה שיותר מהר אבל זה לא עובד ככה, מה שמגביל אותנו בעיקר זה חיקורי דין שאנחנו צריכים לעשות בחו”ל. מדובר בעבירות שבדרך כלל מבוצעות בחדרי חדרים, מדובר באלפי שעות עבודה”.

בשבוע שעבר פורסם כי מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך ביקש מראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי להאריך את כהונתו במשטרה, על רקע הימשכות חקירות ראש הממשלה נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות