עוקץ אינסטלטורים בגוש דן: נעצרו 6 חשודים שגבו סכומי עתק מזקנים

שורת עבירות חמורה מיוחסת לששה חשודים, שהתחזו לאינסטלטורים ולנציגי חברות המים - וגבו סכומים שהסתכמו באלפי ש"ח, בגין תיקונים פעוטים • לפי החשד, בחלק מהמקרים הם גנבו מקשישים תכשיטים, כסף מזומן, המחאות וכרטיסי אשראי
חיים טוויל
י"א סיון התשע"ז / 05.06.2017 15:53

שישה חשודים נעצרו הבוקר (שני) לאחר, שעל פי החשד, לאחר שבמשך למעלה משנה מקשישים. על פי החשד, העצורים הציגו את עצמם כאינסטלטורים וגבו מהקשישים סכומי כסף גבוהים עבור שירות שלא היה בו צורך.

המשטרה מייחסת להם זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי מגורים וגניבה, הונאה בכרטיס חיוב, גניבה, עושק על ידי הפקעת מחיר, ועבירות מס.

החשודים נעצרו בתום פעילות סמויה שנמשכה מתחילת שנת 2016.

מדובר בחקירה המתנהלת במשטרה, בשיתוף עם גורמי מס הכנסה ומע”מ ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת”א, במהלכה נגבו עשרות תלונות של אזרחים שנפלו קורבן לחבורה שסיפקה כביכול שירותי אינסטלציה – וגבתה בעבור השירות סכומי עתק, שלפעמים הסתכמו בעשרות אלפי שקלים.

מחומר החקירה עולה, כי החשודים נהגו להפיץ בכל אזור המרכז וגוש דן מגנטים למתן שירותי אינסטלציה.

למרות שהמגנטים נשאו שמות שונים של בעלי המקצוע ומספרי טלפון שונים, מחומר החקירה למדו החוקרים כי כל השיחות התנקזו למקום אחד.

עוד עלה מהחקירה,  כי החשוד או שותפיו היו מגיעים לבית הלקוח ובדרכי מרמה, תוך ניצול מצוקת הלקוח או מפאת גילו המבוגר, גבו סכומים שהסתכמו באלפי ש”ח, בגין תיקונים פעוטים שהגבייה בגין ביצועם הייתה צריכה להסתכם בלא יותר מכמה מאות ש”ח.

החשודים לא הסתפקו בגביית היתר ובמקרים אחדים אף גנבו מבתי הלקוחות תכשיטים, כסף מזומן, המחאות, כרטיסי אשראי בהן עשו שימוש, תוך שהם מוציאים באמתלות שונות ומשונות את הקורבן מהדירה.

לאחרונה, כך עולה מחומר החקירה, שכללו את אופן פעולתם ונהגו להתקשר לתושבים, ותוך התחזות לנציגי תאגידי המים ולעיתים לנציגי חברת החשמל – הודיעו על קלקול בצנרת או בארון החשמל והציעו את שירותיהם בפתרון הבעיה.

במקרים אלו בעבור “תיקון התקלה” גבו החשודים סכומי עתק מבלי שבוצעה כלל עבודה.

ובהמשך היום יובאו העצורים בפני שופט ביהמ”ש השלום בת”א לדיון בהארכת מעצרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות