מתן תורה ברוסיה: ס”ת חדשים הוכנסו בערים מטישי ואורנבורג • גלריית ענק

את ספר התורה לבית הכנסת בעיר אורנבורג תרם הנגיד דוד אמינוב, שהגיע בטיסה מיוחדת ממוסקבה עם משלחת גדולה - בראשה עמד הרב הראשי הגר"ב לאזאר • בשרשרת אירועים הפך היום ליום חגם של כל יהודי אורנבורג
יהושע מלמד
י"א סיון התשע"ז / 05.06.2017 14:35

שני ספרי תורה מהודרים בשתי ערים: בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, רבני הערים, תורמי ספרי התורה, ראשי קהילה ויהודי הקהילות –  הוכנסו לפני חג השבועות שני ספרי תורה בערים מטישי ואורנבורג שברוסיה.

את ספר התורה שהוכנס לבית הכנסת בעיר מטישי, הסמוכה למוסקבה, תרם הנגיד ברוך בן ציון גורליק, העומד בראש הקהילה היהודית המתחדשת במטישי, תחת הנהגתו של רב העיר ושליח חב”ד, הרב יוחנן קאסנקו.

את ספר התורה לבית הכנסת בעיר אורנבורג תרם הנגיד דוד אמינוב, שהגיע בטיסה מיוחדת ממוסקבה עם משלחת גדולה – בראשה עמד הרב הראשי הגר”ב לאזאר, שהשתתפה בשרשרת אירועים שהפכו ליום חגם של כל יהודי העיר אורנבורג, בראשות רב העיר ושליח חב”ד, הרב גואל מאיירס.

תחילה התקבל הרב הראשי יחד עם חברי המשלחת אצל מושל מחוז אורנבורג, שהציג בגאווה את עזרת הממשל להתפתחותם של מוסדות הקהילה היהודית באורנבורג והבטיח את המשך הסיוע של הממשל והעירייה, תוך שהוא מציין לשבח את פעלו של רב העיר, העושה גדולות ונצורות בכל תחומי החיים היהודים בעיר.

משם המשיכו האורחים לאירוע חנוכת הבית של מתחם גני הילדים, שאת שיפוצו תרם משרד האוצר של מחוז אורנבורג, אשר השקיע מאמצים רבים לשיפוץ הגנים ברמה גבוהה ונוחה למען הילדים הפוקדים את גני הילדים – כחלק מכלל מוסדות החינוך ‘אור אבנר’ באורנבורג.

גולת הכותרת של האירועים היתה הכנסת ספר התורה החדש, במעמד שיצא מבניין התרבות של עיריית אורנבורג, לעבר בית הכנסת חב”ד שבמרכז העיר.

באירוע  השתתפו ראש העיר וסגן המושל, והמוני יהודים העיר שחוו לראשונה בחייהם מעמד מרגש לכבודה של תורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות