אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים בפעם השניה ביחידת להב 433

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה הגיעו הבוקר פעם נוספת למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 • נחקרים בנפרד בחשד שקיבלו כספים במרמה ועשו בהם שימוש לצרכים אישיים • אתמול טענה בתם של בני הזוג ומנכ"לית העמותה שבמרכז החקירה: "הכל פה מתנהל כדת וכדין"
חיים טוויל
י"א סיון התשע"ז / 05.06.2017 09:14

יו”ר ש”ס אריה דרעי ורעייתו יפה, נחקרים הבוקר (שני) בפעם השניה במתקן היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בלוד.

בני הזוג נחקרים גם הפעם בנפרד, בחשד שקיבלו כספים במרמה במסווה של תרומות לעמותת ‘מפעלות שמחה’ בראשות יפה דרעי, ועשו בהם שימוש לצרכים אישיים.

לפי דיווח בחדשות 2, חוקרי המשטרה מנסים לתהות על מסלול הכספים ועל השינוי במטרותיהם – בעיקר במקרה של המיליארדר מיכאל מירילשווילי, שתרם כספים לעמותה.

העבירות המיוחסות לדרעי – ובהן מרמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס – הן עבירות חמורות, הגם שלא מיוחסת לו עבירת שוחד.

גורם אכיפה בכיר אמר בשבוע שעבר כי תיק החקירה נגד השר אריה דרעי בחשד לעבירות שחיתות “בינוני עד חלש מאוד”. אולם אותו גורם הוסיף ואמר כי בכל הנוגע לעבירת המיסוי התיק “חזק מאוד עד סגור”.

לפי הדיווח, מאחר שמדובר בעיקר בחשד לביצוע עבירות כלכליות, במשטרה מעריכים כי חקירת הפרשה תימשך עוד חודשים ארוכים.

לפי חדשות 2, מהממצאים שנאספו עד כה, החוקרים מתמקדים בעבירות המס והלבנת ההון, וכן בחשד שבחלק מהתרומות שהוקצו לעמותת “מפעלות שמחה”, בראשה עמדה יפה דרעי, נעשה שימוש לצרכים אישיים. בעניין זה, רוב התורמים לעמותה ובכלל זה גם המיליארדר הישראלי-גיאורגי מיכאל מירילשווילי ובנו יצחק, בעלי ערוץ 20, כנראה לא ידעו על השימוש שנעשה בכספים לצרכים אישיים.

 

בתם של בני הזוג ומנכ”לית העמותה, שיפי סננס, טענה אתמול בריאיון בלעדי שהעניקה ליאיר שרקי מחדשות 2, כי “הכל פה מתנהל כדת וכדין”.

היא הוסיפה כי “לצערי הרב, בימים האחרונים אני שומעת על ‘העמותה של משפחת דרעי’. רצינו שיראו פה – זו לא עמותה של משפחת דרעי, זה מפעל חיים של משפחת דרעי”.

סננס הכחישה בתוקף את הטענות שהכספים שמגיעים לעמותה משמשים לצרכים משפחתיים ופרטיים. “מעולם לא היה כזה דבר”,אמרה. “מעולם לא היה צ’ק שהגיע למקום אחר. כל צ’ק מקבל קבלה. יש פה כל כך הרבה הוצאות”.

על חקירת אמה אמרה בכאב: “היה קשה לי לראות את אמא מגיעה אחרי החקירה. קיבלתי פיק ברכיים”.

בשבוע שעבר נחקור בני הזוג במשך 11 שעות במשטרה, ובמקביל לזימונם לחקירה עוכבו לחקירה שורה ארוכה של נחקרים נוספים.

בין הנחקרים שעוכבו לחקירה בשבוע שעבר היו גם מנכ”ל המשרד לענייני הפריפריה, הנגב והגליל אריאל משעל וחבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבת תובעת את עלבונה.
    05/06/2017 09:47
    שרית
  1. מי שפגע בשבת שילם