עמירם לוין: אני הצלתי את חייו של בנט בלבנון • שר החינוך: “נסחפת”

אליעזר היון
|
י"א סיון התשע"ז / 04.06.2017 21:59
המועמד לתפקיד ראש מפלגת העבודה עמירם לוין ששימש בעבר כאלוף פיקוד הצפון טען כי הציל את חייהם של ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט • שר החינוך: “נסחפנו, לוין לא הציל את חיי אך פיקד על המבצע”

האם המועמד לראשות מפלגת העבודה, עמירם לוין הציל את חייו של שר החינוך נפתלי בנט במבצע ‘ענבי זעם’?

לדבריו של לוין, ששימש כאלוף פיקוד הצפון בשנת 1996, אז נערך המבצע, הוא הציל את חייו של בנט, כמו גם את חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתעלת סואץ.

אלא ששר החינוך מיהר להגיב – וצייץ בטוויטר: “נסחפנו, לוין לא הציל את חיי אך פיקד על המבצע. היה בעיניי באופן כללי מפקד שדה יצירתי, תקיף וערכי. אני חלוק עליו פוליטית אך מעריכו כמפקד”.

לוין המשיך להתעקש וטען: “מה שקרה בלבנון נשאר בלבנון. אל תתבייש ששמאלני הציל אותך. אני שמח שאתה חי כדי לספר. זה מה שחשוב”.

על כך ענה בנט: “טוב, עמירם. לא ידעתי שהצלת את חיי. אם כן, אז תודה. סך הכל נחמד לחיות” – וסיים את הוויכוח בסמיילי ידידותי.

מבצע “עִנְבֵי זַעַם” הוא מבצע צבאי שביצע צה”ל בדרום לבנון בין ה-11 באפריל וה-27 באפריל 1996 בעקבות ירי רקטות של ארגון חזבאללה לכיוון יישובים בגבול הצפון.

מטרת המבצע הייתה יצירת התנאים הטובים ביותר עבור הדרג המדיני, בבואו לשבת למשא ומתן עם הלבנונים והסורים. הדרך למימוש רעיון זה הייתה תקיפת תשתית, על מנת ליצור נזק כלכלי שילך ויגדל עם הזמן וישפיע על תושבי לבנון ועל ממשלת לבנון [ויקיפדיה].