שבוע אחרי: אריה דרעי ורעייתו יפה ייחקרו מחר שוב בלהב 433

בפעם השנייה בתוך שבוע: בני הזוג אריה ויפה דרעי צפויים להגיע מחר לחקירה במשרדי יחידת להב 433 • במהלך החקירה צפויים חוקרי המשטרה לעמת את יו"ר ש"ס ורעייתו עם העדויות שנגבו מנחקרים בשבוע שעבר • העבירות המיוחסות לשר הפנים הן מרמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס
חיים טוויל
י' סיון התשע"ז / 04.06.2017 11:01

שבוע לאחר שנחקרו לראשונה, יו”ר ש”ס השר אריה דרעי ורעייתו יפה, צפויים להגיע מחר (שני) בשעות הבוקר למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בלוד להמשך החקירה.

בשבוע שעבר נחקרו בני הזוג  במשך 11 שעות.

לפי דיווח בחדשות 2, גם הפעם בני הזוג צפויים להיחקר בנפרד בחשד שקיבלו כספים במרמה במסווה של תרומות לעמותת ‘מפעלות שמחה’ בראשה עומדת  יפה דרעי, ועשו בהם שימוש לצרכים אישיים. חוקרי המשטרה מנסים לתהות על מסלול הכספים ועל השינוי במטרותיהם – בעיקר במקרה של המיליארדר מיכאל מירילשווילי, שתרם כספים לעמותה.

העבירות המיוחסות לדרעי  הן מרמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס.

במהלך החקירה צפויים חוקרי המשטרה לעמת את דרעי ורעייתו עם העדויות שנגבו בשבוע שעבר מ-14 בני אדם שהמשטרה עיכבה לחקירה. לפי דיווח ב-nrg, ייתכן שהמשטרה תזמן את דרעי לחקירה נוספת בהמשך.

במשטרה מעריכים כי קיימת כבר תשתית ראיות שתאפשר להעמיד לדין את שר הפנים אריה דרעי, המכהן גם כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

בחדשות 2 צוטט בשבוע שעבר גורם אכיפה בכיר כי תיק החקירה נגד יו”ר ש”ס בחשד לעבירות שחיתות “בינוני עד חלש מאוד”. אותו גורם הוסיף ואמר כי זו לא “הכצעקתה” וציין שבכל הנוגע לעבירת המיסוי התיק “חזק מאוד עד סגור”

לפי דיווח של יואב יצחק באתר news1, רשות המיסים כבר גיבשה עמדה, שהועברה אל היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לפיה התגלו ראיות מוצקות המאפשרות הגשת כתב אישום נגד שר הפנים והפריפריה אריה דרעי, בגין עבירות מס חמורות ועבירות על החוק לאיסור הלבנת הון.

לפי הדיווח, עמדה זו הוצגה בדיונים שהתקיימו בלשכתו של היועץ המשפטי, ובהתבסס על-כך נתן מנדלבליט לרשות המיסים ‘אור ירוק’ להכנת טיוטת כתב אישום.

בדיווח נאמר עוד, כי גם יפה דרעי חשופה לסיכון של הגשת כתב אישום בגין עבירות מס והלבנת הון.

News1 מדווח, כי ברשות המיסים כבר הכינו טיוטה ראשונית של כתב האישום, ובה פורטו עבירות המס וסכומי הכסף בגינם נעברו העבירות.

מקור בכיר ברשות המיסים התבטא ואמר כי מדובר ב”תיק סגור” נגד דרעי, וכי כבר בשלב זה נמצאו ראיות למכביר המאפשרות הגשת כתב אישום. המדובר בראיות ברורות וחותכות שנמצאו עוד לפני חקירתו של דרעי ביום שני שעבר, ועוד בטרם נשמעה גירסתו לחשדות נגדו. בחקירתו לא הצליח דרעי להפריך החשדות נגדו.

בדיונים בלשכת היועמ”ש הוסכם כי כתב אישום בגין עבירות מס לא יוגש בנפרד, אלא לאחר שיגובשו כל החשדות נגד דרעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות