‘מכים ילד שצעק’ • אלימות שוטרים במאה שערים: סאטמר פנו לטראמפ

האלימות הקשה שהפעילו כוחות המשטרה כלפי ילדים בשכונת מאה שערים מעוררת סערה בקהילות החרדיות בארה"ב • בסאטמר יזמו שיגור אלפי מכתבים אישיים נגד ישראל לנשיא טראמפ • גורמים בסאטמר: "אם עד יום שישי היה נראה שההפגנה המתוכננת תיכשל - היום זה כבר נראה אחרת"
יוסף גרינבוים
י' סיון התשע"ז / 03.06.2017 21:41

התמונות שתיעדו את האלימות הקשה שהפעילו כוחות המשטרה במהלך הפשיטה בערב שבת על שכונת מאה שערים בירושלים, לצד מעצרם של מספר בכירים בקהילת תולדות אהרן, חוללו סערה ציבורית בקהילות החרדיות בניו יורק.

בעקבות כך, כבר ביום שישי יצאה קהילת סאטמר, בראשה עומד האדמו”ר מהר”א, בקמפיין ענק, שכלול מכתבים לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ על “רדיפת החרדים בארץ הקודש”.

במודעה שפורסמה על ידי רבני ‘ועד משמרת חומתיך ירושלים’ הם מבקשים מכל חברי קהילת סאטמר בארצות הברית יכתבו “מכתב אישי לנשיא ארה”ב ירום הודו בתחילה להודות לו על אי העברת שגרירות ארה”ב לירושלים, ואחר כך לבקש ממנו שיתערב אישית למנוע את הרדיפה הנוראה שיש בימים האחרונים בארה”ק בכלל ובירושלים בפרט”.

במודעה הם מתארים את הרדיפה: “הממשלה מכה ילדים קטנים רק על צעקות, והמשטרה באלימות נוראה ערכה פוגרום נורא בקרב חסידי תולדות אהרן רק בגלל צעקות –  דבר שלא מקובל בשום דמוקרטיה בעולם המערבי, לעצור ילדים באלימות נוראה על עבירה של צעקות בלבד”.

הפגנות חרדים, משטרה, מאה שעריםצילום:Yonatan Sindel/Flash90

עסקני הוועד הודיעו כי יסייעו לציבור לנסח מכתבים שישלחו לבית הלבן בוושינגטון, כדי “למחות על כך שהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תפסיק להשתולל כמו ברוסיה הבולשביקית לעצור ילדים על עבירה של צעקות ונאצות”.

כמו כן, הם מבטיחים כי יתקשרו טלפונית לבקש מהנשיא שיתערב בנעשה.

צילום: סופר קליפ

גורמים בסאטמר אומרים עוד, כי “אם עד היום יום שישי היה נראה כי ההפגנה הגדולה המתוכננת בארצות הברית תיכשל כישלון אדיר, כאשר אף רב מחוץ לקהילות סאטמר לא יצטרף להפגנה, היום זה כבר נראה אחרת”.

לדבריהם, “יכול להיות שיצטרכו יותר מאצטדיון אחד, אחרי שהתמונות והסרטים של היום הגיעו לשולחן רבני ומנהיגי הקהילות הגדולות בארה”ב, כאשר גם קהילות השייכות לאגודת ישראל ודגל התורה מתחילים לחשוב על השתתפות – וההפגנה תהיה יותר בסימן תמיכה במפגינים בארה”ק
והפגנה נגד האלימות והשתיקה של ממשלת ישראל”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שונאי ישראל
    03/06/2017 21:50
    בן צבי
  1. כל אלה שמחים ובוודאי אינם מוחים כשחיילי ישראל הדתיים מוכים ומושפלים ברחובות עיר. מפריע להם שעוצרים את זה אתם הרשעים ששולחים את ילדיכם להתפרע ואחר כך בוכים עליכם נאמר אבות אכלו בודר ושיני בנים תכהנה. רשעים ארורים.

  2. תומכי קלינטון ידועים
    04/06/2017 04:50
    קשקוש
  3. טראמפ לא טמבל והוא יודע שסאטמר הם תומכי המפלגה הדמוקרטית. שסאטמר יפעילו את הכח שלהם לעצור את המופרעים ממא״ש במקום למצוא עוד תרוץ להפגין נגד הציוניים.

  4. מכים
    04/06/2017 14:13
    יראת ה'
  5. אתם החרדים מסיתים לרצח חילים המוסרים נפשם על קידוש ה’
    הלא :”הבא להורגך השכם להרגו”
    אתם חפצים להרוג יהודים קדושים
    והמשטרה משכימה להכותכם
    הלא:יסורים ממרקים” תתכבסו מחטאותיכם ופשעיכם ורעתכם
    וקבלו המכות ברצון ה’