אדוני השר אהרונוביץ’: תתפטר

שוחד משחית, אוזלת יד מסכנת חיים, וכשזה קורה צריך ליטול אחריות ולהתפטר • מלבד ההתעלמות משיחת הטלפון הגורלית, קשה להבין איך לא קטע מפכ"ל המשטרה את ביקורו בחו"ל? • הדג, כידוע, מסריח מהראש
סופי רון-מוריה
י"ט סיון התשע"ד / 16.06.2014 22:28

השר לביטחון פנים צריך להודיע על התפטרותו, או לכל הפחות להשעות את עצמו עד לבירור המחדל. ויפה שעה אחת קודם. גם לו נכנס לתפקיד רק עם הרכבתה של הממשלה הנוכחית, היה על השר יצחק אהרונוביץ’ להסיק מסקנות. אבל אהרונוביץ’ אינו שר חדש שרק לפני שנה התמנה לתפקיד וטרם הספיק להכיר את המשרד. זאת הקדנציה השנייה שלו.

״אני עוד לא יודע אם מדובר במחדל״ – זה מה שהיה לשר לביטחון פנים לומר לאזרחי ישראל כשהתברר ששוטרים שקיבלו שיחת טלפון מאחד החטופים פשוט התעלמו ממנה. לא עדכנו את הממונים, לא העבירו את המידע. פשוט התעלמו.

והשר לביטחון פנים אינו יודע האם מדובר במחדל. ואם כן אז מן הסתם השוטר התורן אשם והוא שישלם את המחיר. כי למה כבר אפשר לצפות מהשר? הוא הרי לא יכול לשבת בכל עמדה ולענות לכל טלפון. תחנות משטרה רבות הן והשר הממונה הוא רק אחד.

הדג מסריח מהראש. כשמפכ”ל המשטרה יוחנן דנינו לא מוצא לנכון להפסיק את ביקורו בארה”ב ברגע בו התעדכן לראשונה על החטיפה האם ניתן לבוא בטענות לשוטר זוטר?

כשהשר לביטחון פנים משדר לאורך תקופה ארוכה מסר ברור: מה שעומד בראש סדר העדיפויות של המשרד זה הצורך להתחקות אחרי אנשי “תג מחיר” למה ששוטר בתחנת גוש עציון יגלה עניין בשיחת טלפון מאיזה נער שלא מספק מידע על הפעילות שמעניינת את השר?

בהערת אגב: גם במה שקשור ל”תג מחיר” נכשל השר אהרונוביץ’ כישלון חרוץ. המשטרה לא עלתה על עקבותיהם של אנשי הקבוצה בהנחה שאכן מדובר בקבוצה מאורגנת. 

אבל בשורה התחתונה השאלה היא האם השר לביטחון פנים נכשל משום שאינו רוצה או משום שאינו יכול לא אמורה לעניין את הציבור. שר שעומד בראש מערכת כושלת צריך להסיק מסקנות.

לפני פחות מעשרה ימים ויתר שר הביטחון ויו”ר מפלגת העבודה לשעבר ח”כ בנימין בן אליעזר על התמודדות על תפקיד נשיא המדינה. בן אליעזר ויתר על המרוץ לאחר שזומן לחקירה בחשד שקיבל שוחד מאיש עסקים אברהם נניקשווילי. החקירה לא מוצתה. בנימין בן אליעזר טרם הורשע.

 טורה של סופי רון-מוריה מתפרסם באתר NRG

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה בסלע
    17/06/2014 00:59
    זלמן
  1. חזק

  2. אני מתרה והם מתעלמים
    18/06/2014 11:51
    שוטר
  3. מהרגע שהודיעו על סימון פניות כספאם לפי מה שנראה לטפלנים במשל”ט היה ברור שיקרו תקלות. התקלות הללו מתרחשות כל הזמן אבל בפרשיות שלא תופסות כותרות ולכן הציבור לא יודע.

    לאף אדם אין את הכלים לקבוע מה נשמע אמין ומה נשמע ספאם ובשום ארגון תקין ומתוקן לא ייתכן מצב שכזה.

    צריך להלחם במטרידים בכל חומרת הדין ולמגר את תופעת ההטרדות שהפכה מזמן למגיפת מדינה, אבל לא לטייח ולהסתיר ולטאטא מתחת לשטיח על ידי כך שהטלפן מחליט מה נשמע לו אמין ומה נשמע ספאם.

    כשהחטוף מאלעד התקשר למשל”ט וטען שנחטף ולא המשיך, זו לא היתה שעה בה יש עומס הטרדות וגם המיקום ממנו התבצעה השיחה לא היה איזור שמורלג בהטרדות. הטלפן טוען לצדקתו שהשיחה הגיעה ממספר טלפון שרשום על שם לקוח במרכז הארץ וזה הספיק לו לקבוע שמדובר בספאם.

    הפשעים שיכלו להיות ממוגרים יכלו להוריד את רמת הפשיעה בעשרות אחוזים מבלי להזדקק להטחת האשמות חצאי חקירות ותפירת תיקים מרושעים של יחידות רבות במשטרת ישראל.

    מתקני מעצר של 24 שעות לכל מטריד בכל גיל שהוא, ימגרו את התופעה הזו בתוך שבועות בודדים.

    בעיות פותרים – לא מטייחים.