מדוע רצה הקצין שבנצי יבוא לביתר לפני הגעתו של הנשיא לקרית ארבע

המשטרה ביקשה מיו"ר ארגון להב"ה שלא למחות נגד הנשיא ראובן ריבלין שהגיע לבקר בקריית ארבע • קצין ביקש מגופשטיין להתייצב במשטרת ביתר עילית, ככל הנראה כדי לערוך מעצר מנע שלא יאפשר לו להיות בקרית ארבע בזמן המופע
חיים טוויל
ז' סיון התשע"ז / 01.06.2017 20:31

משטרת ישראל פעלה למנוע הפגנות נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין, בעת ביקורו הערב (חמישי) בקרית ארבע – בחגיגות לציון שנת היובל לשחרור יהודה ושומרון.

הנשיא הוזמן לשאת נאום במופע מרהיב, הכולל גם הופעה של כוכבי הזמר שלומי שבת וישי ריבו, אלא שבמשטרה חששו מהפגנה נגד ריבלין ופעלו בניסיון מקדים לסיכולה.

שוטרים ממרחב חברון הגיעו בשעות הצהריים לביתו של יו”ר ארגון להב”ה, בנצי גופשטיין, וביקשו לשוחח עמו.

גופשטיין לא היה בביתו ולאחר שהתקשרו אליו, נמסר לו  כי מטרת הביקור הייתה למנוע ממנו למחות נגד נשיא המדינה.

בשיחה עם קצין המשטרה ממשטרת מחוז ש”י אמר הקצין לגופשטיין: “היום בערב יש מופע, אני מבקש ממך שלא תעשה דברים שאולי בעתיד יתפרשו כעבירה, אל תגרום לפרובוקציות, תהיה זהיר בדברים”.

זמן קצר לאחר מכן התקשר שוב אותו קצין וביקש מגופשטיין להתייצב במשטרת ביתר עילית, ככל הנראה כדי לערוך מעצר מנע ולא לאפשר לגופשטיין להיות בקרית ארבע בזמן המופע.

גופשטיין: ”משטרת ישראל ממשיכה במסורת של ההשתקה. הם לא מוכנים לקבל הפגנה לגיטימית כנגד אותו אחד שמאשים את עם ישראל בבחירה בטרור. עליהם להפנים שחופש הביטוי והחופש להפגין הוא מנשמת אפה של הדמוקרטיה”.

עו”ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: ”המשטרה חוצה קו אדום נוסף ובימים שמדברים על סתימת פיות ומניעת מחאות מול בתים פרטיים, עולה המשטרה שלב ומבקשת למנוע ביקורת כלפי הנשיא בהופעה ציבורית.

”אני רק מקווה שכל אלה שרוממות הדמוקרטיה בגרונם במחאות מול מנדלבליט ילחמו גם על חופש הביטוי של גופשטיין מול רובי ריבלין”.

• בנצי, השתתפת באירוע?

“האירוע עוד לא היה. הוא עכשיו. לא תכננתי, אבל הם נותנים לי חשק…”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות