אלמונים הרסו את דגם ‘ארון הברית’ שהוצב בירושלים

אלמונים ניתצו והרסו לפנות בוקר את דגם של ארון הברית הגדול בעולם - שהוצב בכיכר צה"ל בירושלים בערב חג השבועות • המשטרה עצרה חשוד • היוזמת: "מזועזעת, כואבת ועצובה" • יד לאחים: היא חלק מקבוצה מיסיונרית
חיים טוויל
ז' סיון התשע"ז / 01.06.2017 15:06

דגם של ארון הברית הגדול בעולם, שניתן כמתנה לתושבי העיר ירושלים, נהרס הבוקר (חמישי), סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר כליל בידי אלמונים.

לדברי היחצ”ן של יוזמי המייצג, חשוד נעצר.

את בניית והצבת דגם ארון הברית יזמה, הפיקה ותרמה לתושבי העיר ירושלים, אשת העסקים גרייס גופנה מהפיליפינים ואוהבת ישראל הדוקה.

גופנה סיפרה כי דגם ארון הברית נחשף לראשונה בירושלים בספטמבר 2013 במהלך צעדת ירושלים. היא הדגישה כי היא “מזועזעת, כואבת ועצובה על הוונדליזם והרס דגם ארון הברית וכי עונשם של אלה שהרסו את דגם ארון הברית יבוא מידי אלוקים”.

היא הדגישה כי העיר ירושלים היא גם מקום הפולחן של שלושת הדתות וישראל התחייבה לאפשר בה חופש פולחן, אלא שבמציאות זה לא קורה.

דגם של ארון הברית הגדול בעולם הוצב שלשום, ערב חג השבועות, בכיכר צה”ל אל מול חומות העיר העתיקה בירושלים כשעליו מתנוסס גם דגל ישראל.

הוא הובא למקום על משאית כחלק מחגיגות חג השבועות ונועד להנאת הציבור הרחב.

משקלו של דגם הארון מגיע ל-800 ק”ג וגובהו 3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ, ברזל ואבן וצבוע זהב.

את דגם ארון הברית בנו במשך ארבעה חודשים, 12 אומנים ואנשי מקצוע ומחירו מוערך בעשרות אלפי דולרים.

גרייס גופנה, 55, היא בעלת 10 שיאי גינס הרשומים על שמה על הפקת דגל ישראל הגדול בעולם, דגל עיריית ירושלים הגדול בעולם ועוד.

היא תומכת ישראל ידועה שמוצאה ממשפחה יהודית ספרדית עתיקה החיה בפיליפינים. גופנה מחזיקה בירושלים דירה באופן קבוע ומגיעה לישראל לעיתים תכופות. עבור העובדות הפיליפיניות השוהות בישראל היא השגרירה האמיתית של הפיליפינים  בישראל,  ותמיכתה בישראל לא יודעת שובע.

ביד לאחים אומרים: ”כמי שעוסקים כל ימות השנה במניעת פעילות מיסיונרית נוצרית אגרסיבית המתרחשת בארץ, ראוי להדגיש כי גרייס גופנה היא חלק מקבוצה מיסיונרית פיליפינית הפוקדת את ארצנו מעת לעת לצורך מסע בישור מיסיונרי לעם ישראל, כדי לשדל יהודים תמימים ויהודים הנמצאים במצוקה להמיר את דתם. על כן אין לטעות בדבריה כאילו מדובר על פעילות של תומכי ישראל תמימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ונדליזם
    01/06/2017 15:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי שהורס שכיות חמדה כאלה – משול לאנשי דאעש ההורסים מונומנטים לכל עיר שהם מגיעים. בזיון!