המשטרה חוקרת: מי הפיץ בחג בירושלים פשקוויל ‘להרוג חיילות’?

פשקוויל שהופץ בערב חג השבועות בשכונות החרדיות בירושלים קורא למי שגויס "בכפייה לצבא השמד לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך ולזכות אותה ביהרג ואל יעבור.. להרוג כל גייס ומפתה" - וגם להתאבד • המשטרה: אחרי קבלת אישור מהיועץ - הימ"ר פתחה בחקירה
חיים טוויל
ז' סיון התשע"ז / 01.06.2017 09:54

היחידה המרכזית בירושלים פתחה הבוקר (חמישי) בחקירה כדי לגלות מי עומד מאחורי פשקוויל שפוזר בערב חג השבועות בשכונות החרדיות בירושלים ובו קריאה לצעירים שגויסו לצה”ל בכפיה “לקחת את הרובה” ולהרוג.

בפשקוויל נכתב, תחת הכותרת “פסק הלכה”:  “אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך ואתה צריך לעשות את הפעולות הבאות: לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך ולזכות אותה בייהרג ובל יעבור, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר”.

ולא רק זה, אלא גם “להרוג את עצמך מדין יהרג ואל יעבור”.

מנסחי הפשקוויל מצטטים מדברי חז”ל כי “העולם הזה הוא כפרוזדור וחיי הנצח הם בעולם הבא. אם תאבד את עולם הזה אשריך וטוב לך לעולם הבא, אבל אם תאבד את עולם הבא או לך ואו לך. זכור, זכור זכור… ”

ככל הנראה מדובר בפשקוויל שהפיצו מי שמבקשים ללחום בפעילי ‘הפלג הירושלמי’ וחוגי ‘העדה החרדית’, הרודפים את מי שהם מכנים ‘החר”דקים’ וללעוג להם.

מהמשטרה נמסר: “עוד אתמול ועם קבלת המידע אודות הפצת הפשקוויל פנתה המשטרה לפרקליטות המדינה לשם פתיחה בחקירה בגין הסתה לאלימות. עם קבלת האישור לפתיחה בחקירה כאמור ובשל חומרת הדברים שנכתבו ופורסמו, הטיל מפקד מחוז ירושלים את החקירה על היחידה המרכזית”.

במשטרה הוסיפו: “נוסף לכך, ובהמשך לפרסומים אודות כנס הפלג הירושלמי שמתוכנן להתקיים היום בירושלים בשטח השייך לעירייה – יודגש כי בגין האירוע לא התקבלה במשטרה או אושרה כל פניה בנושא”.

דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס, התייחס לפשקוויל ואמר: “הקריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה״ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום. צה״ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחוייבות לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא כל מורא ופחד”.

חברת הכנסת קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני פנתה הבוקר לשר לביטחון הפנים בדרישה כי יורה למשטרה לפתוח בחקירת הפצת המודעה הקוראת לרצח חיילים. “הסתה לרצח זו מדרגה אחת לפני רצח. עלינו לשמור על חיילינו”, אמרה.

פשקוויל

בחדשות 2 דווח כי בתחילת השבוע פורסם פשקוויל, בו מובטחים פרסים בגובה מאות שקלים לילדים חרדים שיתקפו מילולית ‘חרד”קים’.

בפשקוויל מובטח עד 530 שקלים לכל ילד חרדי עד גיל 15 שיוכנס לניידת משטרה בשל הקריאה “חרד”קים החוצה”, ותוספת של עד 290 שקלים אם הילד יעוכב לחקירה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאיר
    01/06/2017 10:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מקוה שהמשטרה אכן תמצא את האשמים, מה שבטוח במליון אחוז שזה לא הופץ לא על ידי תלמידי הרב אויערבאך ולא ע”י חוגי העדה החרדית, זו לא השפה ושלהם, מי שעשה את זה, עשה כן במתכוין כדי למשוך אש לעבר המתנגדים לגיוס החרדים על שלל צורותיו.

  2. לצערינו כל הפיגועים בגלל גזירת גיוס השמד והזימה על בני ישיבה
    01/06/2017 15:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)