מדוע מטפסות העיזים המרוקאיות אל ראש העץ לאכול מפרי האראגן?

תופעת טבע מדהימה התגלתה לחוקרים בדרום מערב מרוקו: העיזים המקומיות מטפסות על העצים הבודדים הגדלים במדבר בסיוע התושבים האזוריים - וחרף התפיסה המדעית כי טיפוס זה פוגע בעצים, מתברר כי ההיפך הוא הנכון • איך זה עובד בדיוק?
אליעזר היון
ה' סיון התשע"ז / 29.05.2017 22:20

מי אמר שהמרוקאים פחות חכמים מהמדינות האירופאיות המפותחות?

אחרי שנים של תפיסה מדעית בקרב אנשי מדעי הטבע כי עיזים פוגעים בעצים הגדלים במדבר, תפסו המדענים, כי השיטה של המקומיים בדרום מערב מרוקו מוכיחה את ההיפך.

המדענים שהגיעו אל האזור החצי מדברי שבדרום מערב מרוקו גילו כי המקומיים, נעזרים בעיזים שלהם כדי להשביח את העצים הבודדים מסוג אראגן שגדלים במדבר, כאשר הם מסייעים ומדרבנים אותם לטפס על העצים הללו.

כחלק ממאמצי הסיוע, הם אף גוזמים את הקוצים הגדלים על העצים המפריעים לטיפוסם של העיזים.

עד כה, כאמור, גרסה האקסיומה המובילה במדעי הטבע כי העיזים הללו, האוהבות כל כך את פרי האראגן, אוכלות אותם וגם פוגעות בתוך כך בעצים שכל כך נדירים באזורים מדבריים.

אלא שלאחר תצפית על המקומיים התברר, כי העיזים מטפסות על ראשי העצים, אוכלות את הפירות הטריים ואת זרעיהם יורקים אל האדמות שמסביב.

התוצאה: עצים חדשים המגיעים מזרעים שנוקו היטיב בקיבתם של העיזים – צומחים באזורים הצחיחים האלו. דווקא התהליך שעובר על הזרעים בקיבתם של העיזים מגביר באופן משמעותי את הסיכויים לצמיחתו של עץ חדש.

אז מי אמר שעזים שמטפסות על עצים לא נשלחו לשם על ידי הבורא כדי לייצר עצים חדשים?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות