הוראה חדשה: אסור לקיים הפגנות מול בתי מגייסי חרדים והחרד”קים

במכתב שנשלח למפכ"ל המשטרה נקבע: ההפגנות מול בתי מגייסי חרדים או חיילים חרדים אינן חוקיות ואסור למשטרה לאפשר אותן • "אין מקום לתת רישיון להפגנות. נבקש כי במסגרת הפעולות לפיזור ההפגנה תפעל המשטרה לאכיפת החוק - גם נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור"
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 19:25

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הנפיק הוראה חדשה, האוסרת קיום הפגנות מול בתי מגייסי חרדים או חיילים המשרתים בצה”ל. כך חשף הערב (שני) העיתונאי יאיר שרקי  בחדשות 2.

עד כה המאבק בגיוס החרדים כלל הפגנות רבות מול בתיהם של מגייסי החרדים – קצינים חרדים המשרתים בצה”ל, כולל פרסום פשקווילים חריפים נגדם.

כך הפגינו בחודשים האחרונים פורעי ‘הפלג הירושלמי מול ביתו של ראש מדור בני ישיבות בצה”ל בבית שמש, מול בית אביו בפתח תקווה, מול בית מגייס חרדים בבני ברק – ומול ביתו רבה של העיר קרית גת, הגר”מ הבלין.

כעת נקבע במשרד היועמ”ש כי אין לאפשר את המחאות.

במכתב ששיגרו היום  המשנה ליועמ”ש רז ניזרי ופרקליט המדינה שי ניצן למפכ”ל המשטרה רוני אלשיך הם קובעים שההפגנות הללו אינן חוקיות – וכי אסור למשטרה לאפשר אותן.

במכתב נאמר, כי לפי ההנחיה העוסקת בחירות ההפגנה, ושקיבלה באחרונה משנה תוקף בפסיקת בג”ץ, אין מקום לאפשר הפגנות המתקיימות מול ביתם של עובדי ציבור, כאשר קיימת חלופה אפקטיבית המאפשרת למפגינים למחות מול מקום עבודתם של עובדי ציבור אלה.

פרקליט המדינה מציין כי בהתאם לכך, “אין מקום לתת רישיון להפגנות מול בתיהם של חיילים חרדים והפועלים לגיוסם”, כתבו. “נבקש כי במסגרת הפעולות לפיזור ההפגנה תפעל המשטרה לאכיפת החוק גם נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור”.

במכתב ציינו במשרד היועמ”ש כי הפגיעה בחיילים החרדים חמורה במיוחד.

“הדברים מתחדדים עת ההפגנות מבוצעות מול אישי ציבור דתיים או חרדים שפועלים בשליחות המדינה מול חלקים מהציבור אליו הם שייכים”, הוסיפו. “נסיבות שמעצימות את הפגיעה האישית שעלולה להיגרם”.

ההוראה מגיעה על רקע ההחלטה לא לאפשר הפגנות מול בתיהם של עובדי ציבור, כולל ההפגנות שנערכות בחודשים האחרונים מול ביתו של היועמ”ש מנדלבליט בפתח תקווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות