נשיאת ‘העליון’ מאיימת על שקד: אפנה לבג”ץ • והשרה? לא מתרגשת

השופטת מרים נאור שלחה מכתב חריף לשרת המשפטים בו היא טוענת שהדחייה המתמשכת של כינוס הוועדה לבחירת שופטים אינה מוצדקת ואינה עניינית: ''הדחייה במינוי מחליפתי פוגעת במערכת המשפט" • השרה שקד לא מתרגשת: לא דחוף
אריה ריבקינד
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 18:16

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור שלחה היום (שני) מכתב חריף לשרת המשפטים איילת שקד.

הרקע למתקפה הוא החלטת השרה לדחות באופן מתמשך את הוועדה לבחירת שופטים, בה אמורה להיבחר מחליפתה של נאור.

את הנשיאה נואר אמורה להחליף השופטת אסתר חיות, אך עד שתתכנס הועדה לא יוכרז המינוי באופן רשמי.

נאור איימה במכתבה באופן מרומז כי תגיש עתירה לבג”ץ נגד השרה שקד, באם היא תעכב את כינוס הוועדה לבחירת שופטים שאמורה להכריז על בחירתה של אסתר חיות לנשיאת העליון.

לדברי נאור, “על השרה להשתמש בסמכותה לקבוע סדר יום, רק בנימוק אמיתי וענייני”.

נאור הוסיפה וכתבה: “נדמה שהסיבה היחידה לדחות את ישיבת הוועדה היא שלא הצלחנו להגיע להסכמות בעניין זהות שני שופטי בית המשפט העליון שייבחרו במקום השופטים דנציגר ושהם”.  לדבריה, הדחייה מהווה “פגיעה שלא לצורך במערכת המשפט ובציבור”.

שרת המשפטים שקד לא התרגשה מהמכתב, ושיגרה מכתב תגובה בו היא טוענת ש”אין כל נחיצות” לבחור מחליפה לנשיאה מאה ימים לפני פרישתה ו”בטרם התקיים דיון מהותי בנושא”.

שקד עומדת על הדחייה וקובעת כי הדיון יתקיים במועד המאוחר עליו החליטה – ה-18.7. שקד מדגישה כי “רק לאחר הדיון העקרוני ייקבע מועד לישיבת הוועדה בה נקבע את זהות נשיא בית המשפט העליון ומשנהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה השופטת נאור חושבת שהיא המאור והשרה שקד היא החושך
    29/05/2017 18:58
    דוד
  1. מרבית העם הזה חושב הפוך ממך. ושיטת הסניוריטי אינה צריכה להיות “כזה ראה וקדש” קצת רענון בבית הענברים העליון אולי סוף סוף יזרימו דם חדש והפעם לא כחול.