תמה חקירת משה ליאון, לא הוטלו עליו מגבלות: “נעשה לי עוול גדול”

חיים טוויל
|
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 15:32
בין 14 החשודים שעוכבו הבוקר לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 היה גם חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון • “השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה שבה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי”

בין הנחקרים שעוכבו לחקירה היום (שני)  במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בלוד, בפרשת אריה דרעי – היה גם חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון.

בתום מספר שעות הסתיימה חקירתו.

ליאון שיתף פעולה וענה לכל השאלות שהציגו החוקרים – ובתום החקירה לא הוטלו עליו מגבלות כלשהן.

מטעמו של ליאון נמסר: “בתום כמה שעות הסתיימה חקירתו של משה ליאון בלהב 443. הוא שיתף פעולה וענה לכל השאלות. בתום החקירה לא הוטלו עליו מגבלות כלשהן.

“ליאון מבהיר כי לא נשאל ואין לו שום קשר לנושאים השונים כפי שפורסמו היום באמצעי התקשורת. השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה שבה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי”.

מאוחר יותר פרסם ליאון בדף הפייסבוק שלו פוסט:

“אני נמצא שנים במערכות ציבוריות ובדרגים הגבוהים ביותר. עושה ככל אשר לאל ידי לטובת הכלל ורק לאחרונה פרשתי מהמשרד הפרטי אותו הקמתי בכדי שאוכל להקדיש את זמני לטובת פעילותי הציבורית בירושלים.

העוול שנעשה לי היום הוא גדול מאד.

הבוקר נקראתי לחקירה בעניינו של אריה דרעי. השבתי לשאלות החוקרים הקצרות בצורה מלאה ולאחר מכן חזרתי ללא כל מגבלה לביתי.

ביקשתי ששמי יפורסם דווקא בשל נקיון כפיי.

אני עוד לא יודע מי החליט לשרבב את שמי לתוך הפרשייה הזאת,

אבל אמשיך לפעול למען העיר ירושלים ביושר, בנקיון כפיים ובאמצעות הכלים והיכולות שרכשתי לאורך השנים. בע”ה ארוץ לראשות עיריית ירושלים ואהיה פה לכלל תושבי העיר שלי שמטרתם להחזיר לעירנו את שמה כעיר צדק, כקרייה יפהפייה וכבירתה ומרכזה של מדינתנו האהובה”.

משה ליאון הוא חבר מועצת העיר ירושלים, חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק המנהלים הקהילתיים. בספטמבר 2016 נסגר תיק חקירה נגדו בפרשת השחיתות בישראל ביתנו.

השר דרעי תמך במועמדותו לראשות עיריית ירושלים ב-2013 מול ניר ברקת.