דרעי נחקר מ-10 בבוקר • “במשטרה חוששים שישבש את החקירה”

רוב החשודים שעוכבו לחקירה הבוקר, חלקם באזהרה, ככל הנראה ישוחררו לביתם בתנאים מגבילים • בין הנחקרים: בני משפחה של יו"ר ש"ס, משה ליאון, אריאל משעל, מנכ"ל משרד הפריפריה, ופילנתרופים התורמים מיליונים למוסדות תורה וחסד • ח"כ מיקי רוזנטל: "זו עובדה שדרעי אדם מושחת"
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 14:53

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים מאז השעה 10:00 בבוקר, תחת אזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בלוד.

בני הזוג נחקרים בחדרים נפרדים ומעומתים עם עדויות ומסמכים.

לפי דיווח בחדשות 2, טרם ברור האם הספיקו החוקרים מאז שעות הבוקר למצות את כל ענייני החקירה שהתכוונו להעלות בפני השניים, ועל כן ייתכן שיקבע מועד חקירה נוסף.

לפי דיווח של ירון דורון באתר nrg, במשטרה מתלבטים כיצד לפעול למנוע מדרעי לשבש את החקירה, לאחר שנחשף לחומרים חסויים. לפי הדיווח, ההחלטה הסופית תתקבל לקראת סיום החקירה בידי הדרגים הגבוהים באגף החקירות ובראשם ראש האגף ניצב מני יצחקי.

ייתכן שהמשטרה תסתפק בשחרור דרעי בתנאים מגבילים והם עשויים לכלול גם מעצר בית.

כפי שדווח בחרדים10, לפנות בוקר פשטה המשטרה על בתיהם של 14 חשודים כמעורבים בפרשות הנמצאות במוקד החקירה – והובילה אותם אל מתקני יחידת להב 433.

המהלך, שנראה כי תוכנן היטב במשך כמה חודשים, בוצע כדי לחקור את כל החשודים במקביל ולמנוע אפשרות של תאום גרסאות ושיבוש חקירה.

חלק מהחשודים נחקרו באזהרה, אך ההערכות הן כי רובם ישוחררו לקראת הערב בתנאים מגבילים וללא הארכת מעצר.

בין 14 העצורים היו אריאל משעל, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל – ששוחרר בתום החקירה ללא תנאים מגבילים; בני משפחה; בכיר לשעבר במשרד האוצר,גורמים נוספים בלשכתו של דרעי, הרשומים גם כעובדים בעמותת ‘מפעלות שמחה’ שמנהלת רעייתו וחבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון – ששוחרר גם הוא ללא תנאים מגבילים.

עוד דמויות בולטות במעוכבים הם פילנתרופים התורמים עשרות מיליונים למוסדות תורה וחסד.

נתי טוקר, כתב התקשורת של דה מרקר צייץ בעמוד הטוויטר שלו: “עיון ברשימת מעוכבי החקירה היום בפרשת דרעי מעלה תהייה כיצד ובאיזה היקף יסקרו הערב את הפרשה בערוץ 20”.

בתוך כך, ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני התייחס לחקירת המשטרה נגד השר אריה דרעי ורעייתו – ואמר לוואלה: “דרעי שילם את חובו לחברה? נראה שמבחינתו החברה עדיין לא שילמה את מלוא חובה אליו.

“החקירה החדשה נגד דרעי מיותרת, דרעי אדם מושחת וזו עובדה – הוא לקח שוחד, גנב כספי ציבור וגם ישב בכלא. קצב לא יכול לחזור ללשכת הנשיא, אולמרט לא יכול לחזור ללשכת ראש הממשלה ואסור היה שדרעי יחזור ללשכת השר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות