המסלולים החדשים בכביש 1 ייפתחו בשבוע הבא: המהירות תעלה ל-110

לאחר חודשים של פקקים: משרד התחבורה מודיע כי בשבוע הבא ייפתחו 3 נתיבי הנסיעה בין מוצא לשער הגיא • מהירות הנסיעה בכביש תעלה מ-90 קמ"ש ל-100 ול-110 קמ"ש
שייע קליין
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 13:38

תם עידן הפקקים? משרד התחבורה הודיע היום (שני) כי ביום ראשון הקרוב ייפתחו שלושת נתיבי הנסיעה בכביש 1 החדש למערב, ממוצא לשער הגיא.

4 ימים לאחר מכן, ביום חמישי, ייפתחו שלושת נתיבי הנסיעה גם בכיוון השני, משער הגיא למוצא.

בעקבות עבודות השדרוג ופתיחת הנתיב השלישי בשני קטעים אלה, הצפוי לאפשר זרימה מהירה יותר של תנועת המכוניות, סיכם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ עם מנכ”ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ והמפקח על התעבורה במשרדו, מאיר חן – על העלאת מהירות הנסיעה בקטעי הכביש החדשים ל-100 ו-110 קמ”ש, למעט מנהרות הראל, בהתאם לתנאי הדרך.

במסגרת שדרוג כביש מספר 1, נסלל כביש חדש בטוח בעל שלושה נתיבים, לכל כיוון, תוך ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים בצדי הדרך. הפרויקט כלל, הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים, בנווה אילן, חמד והראל.

השר כץ ציין, כי כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה.

“הפרויקט כלל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש”, הוסיף כץ.

חברת מוריה תפרסם בקרוב מכרז להקמת הפרדה מפלסית בגינות סחרוב, הכולל מחלף שיבטל את הרמזורים עד הכניסה לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-330 מיליון שקלים.

במסגרת העבודות יוקם נתיב שלישי, בין מוצא לכניסה לירושלים, שישמש נתיב לתחבורה ציבורית (נת”צ). בכך תתאפשר נסיעה ישירה של התחבורה הציבורית ממוצא ועד לתחנה המרכזית בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות