העיתונאי יאיר אטינגר פורש מעיתון ‘הארץ’: אהרן רבינוביץ נכנס לנעליו

יאיר אטינגר, עיתונאי 'הארץ' לענייני חרדים, פורש מתפקידו אחרי 20 שנה: מצטרף לצוות החוקרים של מכון הרטמן-אמריקה בניו יורק • במקומו: אהרן רבינוביץ - בנו של איש התקשורת בני רבינוביץ
אבי כץ
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 12:50

יאיר אטינגר, עיתונאי ‘הארץ’ לענייני חרדים, פורש מתפקידו לקראת הצטרפות לצוות החוקרים של הרטמן-אמריקה בניו יורק.

אטינגר צייץ הבוקר (שני) בעמוד הטוויטר שלו: “אחרי 20 שנה מרתקות בהארץ, 11 מהן ככתב לענייני חרדים ודתיים, זה הזמן להמשיך הלאה. נוסע ל-NY כדי להצטרף לצוות החוקרים הנהדר של הרטמן-אמריקה”.

הוא הוסיף: “ואמשיך לעבוד במקביל עם תכנית החרדים של המכון הישראלי לדמוקרטיה. את פסק הזמן מהניוז והנייעס אנצל גם כדי לסיים כתיבת ספר על מצב האורתודוקסיה”.

אטינגר, בן 45,  נשוי ואב לשלוש בנות, נולד בירושלים לאהרון ולאסתר אטינגר, משוררת, והתחנך בתיכון הרטמן.

לאחר שחרורו מצה”ל חזר ללימודיו במכון הרטמן, ובמקביל החל לסקר את תחומי הצבא והמתנחלים עבור המקומון ‘כל העיר’. במהלך עבודתו במקומון למד באוניברסיטה העברית לימודי האסלאם, המזרח התיכון ומדע המדינה. בנוסף, עבר קורס כתבים של קול ישראל, ועבד ככתב בירושלים במערכת החדשות של רשת ב’.

בסוף 1997 הצטרף לעיתון ‘הארץ’ כעורך במדור הכתבות, ולאחר מכן כעורך וכתב החוץ של העיתון. בשנת 2001 יצא ללימודים בפריז בבית הספר לעיתונות, שפעל בעבר בחסות האיחוד האירופי.

עם שובו לישראל בשנת 2002, השתלב במערכת החדשות של ‘הארץ’ ככתב לענייני האוכלוסייה הערבית בישראל, וסיקר בין היתר את דיוני ועדת אור שחקרה את אירועי אוקטובר 2000, את המפלגות הערביות בכנסת ואת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

בחורף 2005 עבר להתגורר ביישוב נוה דקלים, בניסיון להביא את קולות התושבים והרבנים המקומיים על רקע התממשות תוכנית ההתנתקות, ובחמשת חודשי שהייתו בגוש קטיף פרסם ב’הארץ’ עשרות רשימות וטורים תחת הכותרת ‘נוה דקלים’.

בשנת 2006 עבר לסקר את החברה החרדית. לצד סיקור פרשיות אקטואליות הוא הרבה לעסוק בניתוח של תהליכים פנימיים בחברה החרדית, ושל סוגיות דת ומדינה.

מי שימלא את מקומו ככתב לענייני חרדים הוא אהרן רבינוביץ, מעורכי אתר ‘בחדרי חרדים’.

רבינוביץ צייץ הבוקר: “בדחילו ורחימו אני עומד להכנס לנעליו הגדולות של @YairEttinger האגדי. שיהיה לנו בהצלחה”.

רבינוביץ הוא בנו של איש התקשורת בני רבינוביץ מיתד נאמן. גיסו הוא נתי טוקר, כתב המדיה של ‘דה מרקר’ ו’הארץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות