קרקס בכנסת: מדוע מתקיימים שני דיונים באותו נושא – בשתי ועדות?

בוועדת החינוך של הכנסת התקיים הבוקר דיון על מצוקת מבני החינוך בירושלים, בראשות יעקב מרגי מש"ס • שעתיים אחר כך החל אותו דיון בדיוק - בוועדת הכספים, בראשה עומד משה גפני מדגל התורה • אבל אם נמצא פיתרון בדיון הראשון, על מה ידונו בשני?
ד' סיון התשע"ז / 29.05.2017 11:27

אם חשבתם שחברי הכנסת הם אנשים עסוקים וזמנם יקר, הרי שדיוני ועדות שהתקיימו היום (שני) במשכן הכנסת הוכיחו כי הדבר אינו מדויק. שכן, בהפרש של קצת יותר משעה הקדישו חברי הכנסת זמן לשני דיונים שונים – באותו נושא בדיוק.

בשעה 9:30  התקיים דיון על מצוקת מבני החינוך בירושלים – בוועדת החינוך, בראשה עומד ח”כ יעקב מרגי מש”ס. שעתיים לאחר מכן החל אותו דיון בדיוק – בוועדת הכספים, בראשה עומד ח”כ משה גפני מיהדות התורה.

איך קורה שאין תיאום בין ראשי הוועדות? ניסינו להבין.

מקור בסביבת גפני הסביר: “בסופו של יום ועדת הכספים היא זאת שמעבירה את הכספים. הדיון כרגע הוא תקציבי מול האוצר”.

לגופם של דברים מדובר במצוקת כיתות, הנמשכת שנים, אשר כוללת מלבד הציבור החרדי גם את הציבור הערבי ואפילו את מוסדות החינוך של החילונים. “לא בונים מספיק כיתות”, הסביר אחד המשתתפים בדיון.

מה שמעורר גיחוך הוא שהמצוקה, לכאורה, כבר הגיעה אל פתרונה הטוב בוועדת החינוך, כאשר בוועדת הכספים התחילו הכול – מהתחלה.

“סמנכ”ל הבינוי במשרד החינוך הבין את הבעיה. היו”ר מרגי הציע כפתרון הלוואה של חצי מיליארד שקל, שתוקצה לבנייה – והסמנכ”ל כבר הבטיח”, אומר אחד המשתתפים בוועדת החינוך.

הדיון בוועדת החינוך: 

האם תהיה זו להקה נודדת של משתתפים? שאלנו את אחד מהנוכחים בדיון הראשון, שנערך בוועדת החינוך – והוא חייך. אז חברי הכנסת מן הסתם יתחלפו קצת, שכן אחרי הכול לא מדובר באותן ועדות ובאותו הרכב, אבל האם יתר המשתתפים – כמו ראש העיר ניר ברקת –  יחזרו שוב על הדברים?

בדיון בוועדת החינוך השתתפו חברי הכנסת מאיר כהן מיש עתיד, איתן ברושי מהמחנה הציוני, נורית קורן מהליכוד, יואב בן צור וסגן שר הפנים משולם נהרי מש”ס, מנחם אליעזר מוזס ויעקב אשר מיהדות התורה ועוד. גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נכח בדיון.

אז על מה ידונו בוועדת הכספים?

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הבהיר כבר בפתח הדיון: “מדברים הרבה על ירושלים, אבל בפועל ילדי העיר סובלים ממצוקת כיתות כמו במדינת עולם שלישית”.

הדיון בוועדת הכספים: 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות