“תקיפה מסוכנת ומשפילה”: תושב עמונה תובע 70,000 ש”ח מהמשטרה

תושב עמונה שהותקף בידי קצין משטרה בצורה קשה ואכזרית במהלך הפינוי מהיישוב תובע באמצעות ארגון חוננו 70,000 שקלים • "קצין משטרה אחז בו בצורה קשה וגסה, על מנת להכאיב"
חיים טוויל
ג' סיון התשע"ז / 28.05.2017 11:47

תביעה בגין אלימות שוטרים בפינוי הישוב עמונה הוגשה בידי המחלקה האזרחית של ארגון חוננו. מדובר בתביעה של תושב הישוב, אשר במהלך הפינוי נגרר בידי שוטרים והותקף בידי קצין משטרה בצורה קשה וגסה.

התובע, עמיחי כ”ץ, התגורר עם משפחתו כ-7 שנים בעמונה.

כעת הוא דורש 70,000 שקלים מהמשטרה. “פגיעה כזאת באדם שמפונה מביתו הינה פגיעה קשה ומיותרת, מסוכנת ומשפילה, המתוספת לפגיעה מעצם הפינוי של בית שהתובע חי בו מעל ל-7 שנים לאורך שנות נישואיו”, כתב עו”ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית של חוננו.

על פי התביעה, בעת שהחלו כוחות המשטרה להיכנס לשטחי עמונה ביום הפינוי, הם נתקלו במפגינים שעמדו בדרכם של השוטרים, והחלו לנהוג באלימות כלפי המפגינים.

בשלב זה התובע יצא מביתו לראות את המתרחש בחוץ ונתקל בקבוצת שוטרים, שהתעמתה עם קבוצת מפגינים, כאשר השוטרים מושכים נערים קטינים מתוך המפגינים אל תוך קבוצת שוטרים, לוקחים אותם הצידה ומכים אותם באלימות.

התובע פנה אל השוטרים בעת שנעשו מעשי האלימות, ובקש מהם לעזוב את הנערים ולהפסיק להכותם. בתגובה זכה למבט מאיים מקצין משטרה. לאחר מכן התרחק התובע מהמקום, אלא שכעבור כמה דקות קפצו עליו לפתע מספר שוטרים ואחזו בו, כאשר שני שוטרים אוחזים בידיו ושוטרים נוספים מרימים אותו מרגליו ומובילים אותו מעבר לקו השוטרים.

בשלב זה, כאשר הוא מובל בידי השוטרים, ניגש לתובע הקצין שהביט בו קודם ואחז בו בחזקה, על מנת להכאיב לתובע ולהזיק לו.

התובע צעק לקצין שיעזוב אותו, אולם רק לאחר כמה שניות של לחיצה בחוזקה ובאכזריות שחרר הקצין את אחיזתו. האירוע תועד במצלמות ערוץ 2.

“המשטרה ניצלה לרעה את סמכותה ופגעה בגופו בנפשו ובכבודו של התובע וזה בלא כל הצדקה ובלא כל צורך הנוגע למשימתה של המשטרה. התובע היה אחוז על ידי מספר שוטרים ואין כל הצדקה בשום מקרה ובוודאי שלא במקרה נשוא התביעה, לאחוז באדם ואף ללחוץ עליו בחוזקה בדרך שיוצרת כאב עצום וחשש לנזק חמור אשר יכול ללוות את המותקף לכל חייו”, כתב עו”ד בלייכר בכתב התביעה.

“התובע חווה כאב עצום ופגיעה קשה בזכיותיו ובחירותו, פגיעה אשר גם בחלוף הכאב הפיזי העצום אותו חוה, תישאר צלקת עמוקה בנפשו וטראומה שימשיך לסחוב כל חייו מאותו אירוע. מעבר לפגיעה החמורה של הכאב בגופו של התובע קיימת גם פגיעה אשר משפילה ומבזה את התובע – פגיעה אשר בינה לבין תפקיד המשטרה אין כל קשר.

“התובע פונה ממקום שבו התגורר עם משפחתו וגידל את ילדיו במשך 7 שנים. עצם הפינוי עצמו מהווה אירוע טראומטי עבור התובע ועל כן היה ראוי שהנתבעת תנקוט משנה רגישות בעת הפינוי. לצערנו הנתבעת נהגה ההיפך מהצפוי. תקיפת הנתבעת על רקע האמור יש בה כדי להכפיל ולשלש את עוצמת הפגיעה בנתבע”, נאמר בכתב התביעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות