המחבלים בכלא סיימו שביתת הרעב • אלמגור: כניעה. ארדן: קיבלו כלום

לאחר 40 יום ומשא ומתן שהתנהל מול שירות בתי הסוהר - הודיעו מנהיגי שביתת הרעב של המחבלים על סיומה • ארגון נפגעי הטרור אלמגור: "מודאגים מהסיכומים עם המחבלים שובתי הרעב" • השר ארדן: שום דבר מרשימת הדרישות שלהם לא התקבלה
חיים טוויל
ג' סיון התשע"ז / 27.05.2017 23:59

שירות בתי הסוהר הודיע הבוקר (שבת) כי שביתת הרעב של המחבלים הכלואים בבתי כלא בישראל הסתיימה, לאחר משא ומתן עם מנהיגי השביתה.

לפי הודעת השב”ס, “סיום השביתה התאפשר בעקבות סיכום של מדינת ישראל עם הצלב האדום והרשות הפלסטינית על ביקור שני בחודש. במסגרת ההבנות סוכם כי הרשות הפלסטינית תממן את חידוש הביקור החודשי השני של משפחות האסירים, בהסכמת ישראל והצלב האדום”.

לטענת המחבלים, ההסכם ענה על דרישותיהם.

גורמים ביטחוניים ציינו, עם זאת,  כי לאסירים ששבתו רעב לא הובטח דבר ממסמך הדרישות של מרואן ברגותי, שכלל תואר אקדמי, ערוצי טלוויזיה נוספים והארכת שעות הביקור.

ארגון נפגעי הטרור ‘אלמגור’ הביע דאגה על רקע סיום שביתת הרעב ומהסיכומים עם המחבלים.

ד”ר אריה בכרך, שבנו אוהד נרצח בואדי קלט אמר: “המעורבות של טראמפ, לטענת הרשות הפלסטינית, והתקציב שהושג להסעת משפחות המחבלים מקופת הצלב האדום הופכת את המחבלים ואת מעשי הרצח שלהם ללגיטימיים. ​המשרד לביטחון פנים והקבינט היו צריכים לעמוד על הרגלים האחוריות ​נגד המגמה המסתמנת אבל במקום זאת השדר היוצא הוא של כניעה”.

בתגובה כתב הערב השר לביטחון פנים גלעד ארדן  בעמוד הפייסבוק שלו: “שביתת הרעב של המחבלים הסתיימה מבלי שהם קיבלו מאתנו דבר!

השביתה החלה עם דרישות הזויות ומופרכות כמו התקנת מזגנים, 20 ערוצי טלוויזיה, עיתונים, נעלי ספורט, תואר אקדמאי, בגרות ועוד, אבל למרות היקף המשתתפים הגדול אני הבהרתי בצורה הכי ברורה: לא יהיה שום מו”מ עם המחבלים”.

ארדן הוסיף: “היום בבוקר המחבלים הבינו סופית שאין תוחלת בהמשך השביתה, וזאת גם לאחר שהופעלו נגדם צעדי ענישה חדשים עליהם הוריתי. הם חיפשו סולם לרדת מהעץ והחליטו להפסיק את השביתה לאחר שהרש”פ הסכימה להחליף את הצלב האדום במימון ביקורים”.

ארדן הדגיש: “השביתה הסתיימה עם מסר ברור לברגותי וחבריו הרוצחים: עם מחבלים אנחנו לא מנהלים מו״מ!”

בקרב ארגונים פלסטיניים בירכו על ההודעה על סיום השביתה. חזית ההתנגדות העממית מסרה: “ניצחון האסירים יוביל לניצחונם הגדול – חירות”. ארגון “ואעד” של האסירים והאסירים המשוחררים הוסיף: “אנו מצדיעים להישג של האסירים, לאחר 40 ימים של מאבק קשה”.

במהלך השביתה שבתו רעב 1,578 מחבלים, רובם מארגון הפת”ח. לפני כשלושה שבועות פרסם שב”ס סרטון בו תועד רב המחבלים ברגותי אוכל עוגיות וחטיף ‘טורטית’ בתאו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שביתת האסירים הבטחוניים
    28/05/2017 01:03
    מחמוד עבאס
  1. אין ספק כי שביתה זו זכתה לניצחון אדיר .ממשלת ישראל “השתינה במכנסיים “מרוב פחד ןנתנה בידי ברגותי ניצחון אדיר ומשמעותי גם פוליטי וגם בטחוני. ברגותי, חינך את ממשלת ישראל מחדש ואמר לה :צר לי עליכם .אבל אתם פשוט פטטים וחסרי כל חוט שידרה .אתפ פשוט פחדנים מהדרגה הראשונה ולכן,שביתה זו תהווה החלוץ לפני המחנה וכעת עד אשר יקבלו שלטן עצמי מלא בכלא,התרת לימודים מלאה מחדש בתחומי הכלא,התייחדויות ללא כל הגבלה ף,שליטה מלאה בכל מערכות הכלא כשהשומרים והנהלת הכלא משמשים כקישוט.
    כעת כל דרישה שלא תענה תוך 24 שעוןת תהיה השבתה כללית של כל בתי הכלא הבטחוניים .מה עוד כי עכשיו כשהם הצליחו בשביתה ,הדרישה הבאה תיהיה לשחרר את ברגותי לאלתר ולתת לכל מנהיגי החזית העממית שחרור מיידי ולאלתר!
    מה הוד שידרשו את מה שדרשו אומנם בעבר וקיבלו ואולם ,כעת ידרשו זאת לגבי כל המחבלים הכלואים בכלא הישראלי לשחרר את רבי המחבלים ולאלתר . לא לגעת ולא להתקרב יותר גם אם יעסקו בטירור .לתת בידם כניסה ויציאה וללא כל הגבלה לתחומי המדינה הציונית ז”ל !