ביקורת והשמצות • גבאי: העבודה איבדה זהות”. בוז’י: “רצת אל בנט”

חילופי עקיצות בין המועמדים לראשות המפלגה • פרץ: "בעוד חודש וחצי כשאבחר לראשות העבודה, כללי המשחק ישתנו" • אבי גבאי: איבדנו 12 מנדטים בעקבות הניסיונות להיכנס לממשלה • הרצוג על גבאי: "אתה היית הבסיס להקמת ממשלת הימין הקיצונית" • עקץ את פרץ: "מקווה שהפעם תבחר להישאר במפלגה"
אריה ריבקינד
ג' סיון התשע"ז / 27.05.2017 21:09

חילופי מהלומות במפלגת העבודה: המתמודדים על ראשות המפלגה, ח”כ עמיר פרץ והשר לשעבר אבי גבאי, מתחו ביקורת על התנהלותו של יו”ר המפלגה המכהן יצחק הרצוג – שלא נותר חייב, והשיב לשניהם.

באירוע שהתקיים בחולון אמר ח”כ עמיר פרץ, שכיהן בעבר כשר הביטחון, כי אם ייבחר לראשות המפלגה, תעמוד מול נתניהו אופוזיציה לוחמת. “כדאי מאד שנתניהו יפסיק עם המשחקים המבישים שלו”, אמר פרץ. “שום ממשלת אחדות או כניסה לממשלת הימין בראשות נתניהו לא עומדות על הפרק. בעוד חודש וחצי כשאבחר לראשות העבודה, כללי המשחק ישתנו. אציב מול נתניהו אופוזיציה לוחמת שתביא לסוף שלטונו. נתניהו חושש מהבחירה שלי כי הוא יודע שאני היחיד שיכול לנצח אותו. ניצחתי אותו בעבר ואנצח אותו שוב”.

המתמודד אבי גבאי, שכיהן בממשלת נתניהו כשר מטעם ‘כולנו’ אמר בשבת תרבות ביהוד-מונוסון. “אני מצטער על העימותים הפנים מפלגתיים שיוצאים החוצה. אסור לדחות את מועד הבחירות ולא משנה מי עומד מאחורי העתירות. הכוונה העומדת מאחורי דחיית הבחירות היא להיכנס לממשלת נתניהו – ואסור שזה יקרה”.

גבאי הוסיף: “אני מזכיר למי ששכח, שאיבדנו 12 מנדטים בעקבות הניסיונות האלה להיכנס לממשלה. זה פוגע במפלגה ובשאיפתה לחזור לשלטון, המפלגה איבדה את זהותה ולכן הבוחרים עזבו אותה”.

הרצוג השיב:  “אין מו”מ ואין תהליך מדיני. אם יהיה תהליך ואם יהיה רציני, תשאלו אותי על אפשרות לתמיכה במהלך מהאופוזיציה ולא מהממשלה”.

על הביקורת שהטיח בו גבאי – אמר: “מי שיש לו חמאה על הראש שלא יעמוד בשמש. אתה היית הבסיס להקמת ממשלת הימין הקיצונית. אתה רצת אליה, אל שקד ובנט. אתה היית שותף לרמיסת הסיכוי לחידוש המשא ומתן. נחמד שהצטרפת אלינו השנה, אל תטיף לנו מוסר בניסיון לתקן את הנזקים להם היית שותף”.

את פרץ עקץ: “יש לי הערכה לעמיר, אני מקווה שהפעם בניגוד למנהגך בשני העשורים האחרונים תבחר בנאמנות למפלגה ולא תעזוב אותה שוב כפי עשית פעם אחר פעם בעבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות