שלי יחימוביץ ואריה דרעי הובסו בפער ענק: ניסנקורן ניצח עם 62.42%

אחרי 67 שעות: ועדת הבחירות של ההסתדרות השלימה ספירת כל הקולות • ניסנקורן, היו"ר המכהן, קיבל 62.42% מקולות והוביל בפער גדול על ח"כ יחימוביץ', שסיימה עם 37.58% מהקולות • יחימוביץ' מסרבת להשלים עם התבוסה: "איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'בירכתי את המנצח'"
אריה ריבקינד
א' סיון התשע"ז / 26.05.2017 18:59

מכה לשלי יחימוביץ ואריה דרעי: אבי ניסנקורן הוא המנצח הגדול בבחירות לראשות ההסתדרות. כך הודיעה בערב שבת  עו”ד טל קרת, יו”ר ועדת הבחירות.

ניסנקורן קיבל 62.42% מקולות הבוחרים והבוחרות, והוביל בפער של למעלה מ-55 אלף קולות מעל ח”כ שלי יחימוביץ’, שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות.

תוצאות ספירת הקולות לסיעות שהתמודדו לוועידת ההסתדרות, מתפלגות באופן הבא: רשימת עוגנים (ענ) בראשות אבי ניסנקורן –  62.7% מהקולות. רשימת הבית החברתי (שלי), בה חברה גם ש”ס, בראשות שלי יחימוביץ’ – 37.3% מהקולות. .

יותר מ-244 אלף בעלי ובעלות זכות בחירה, בהם עובדים וגמלאים, מימשו את זכותם והצביעו למוסדות הנבחרים של ההסתדרות.

במערכת הבחירות הנוכחית נרשם שיעור הצבעה גבוה ביחס למערכות הקודמות ואחוז ההצבעה הסופי עמד על 45.66%. אלה היו הבחירות הגדולות ביותר שהיו בהסתדרות מאז שנת 1995.

יו”ר נעמת הנבחרת היא גליה וולוך, המועמדת מטעם ניסנקורן ורשימת עוגנים, שקיבלה 60.9% מקולות הבוחרות.

ספירת הקולות במוקד הספירה בגני התערוכה הסתיימה 67 שעות לאחר תום ההצבעה, זאת משום שהספירה עוכבה למשך 17 שעות עקב צו מניעה שהוציא בית המשפט המחוזי בת”א, כדי לברר את הטענות של יחימוביץ’ על אי-סדרים וזיופים.

בתום הדיון הוחלט להמשיך את הספירה ולאפשר לה לעתור לאחר פרסום התוצאות.

יחימוביץ’ הודיעה מיד לאחר הדיון כי תגיש עתירה לפסילת כל הליך הבחירות, עקב טענות ל”פגמים קשים וזיוף מאסיבי שיטתי ומערכתי של תוצאות הבחירות” – וכי תדרוש קיום בחירות חדשות.

פרקליטה, עו”ד איתן לירז, אמר בראיון שהעניק לרדיו ‘קול ברמה’ כי בכוונתו להגיש את העתירה כבר ביום ראשון הקרוב.

נוכח טענותיה, יחימוביץ’ סירבה לברך את ניסנקורן על ניצחונו. “אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו.

“אני מכירה את הכללים ומכבדת אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד ‘בירכתי את המנצח’, משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטל את הבחירות ולקיימן מחדש תחת חוקי המדינה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך את יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על זכייתו בבחירות כבר בצהרים, כאשר היה בטוח ניצחונו הגדול. ניסנקורן הודה לו על הברכות.

גם מזכ”ל מפלגת העבודה בירך את ניסנקורן ואת גליה וולך, יו”ר נעמת.

גם שר האוצר משה כחלון היה במברכים: “אני מברך את ידידי אבי ניסנקורן על בחירתו לקדנציה נוספת. יש לנו עבודה רבה להמשיך ולעשות יחד על מנת לקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים, כפי שעשינו במהלך לקליטת עובדי קבלן ובהנהגת הסכם שכר מצמצם פערים. נמשיך ונפעל בצורה מאוזנת ששומרת על האדם העובד אך גם על מקומות העבודה למען הצמחת המשק והכלכלה הישראלית”.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, בירך את אבי ניסנקורן על בחירתו לקדנציה שנייה. “אנו מברכים על בחירתו של אבי, שהוכיח את עצמו לאורך השנים כשותף אמיתי של נציגי המעסיקים לקידום המשק הישראלי. יחדיו נוכל להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה מלא, לקידום הכלכלה הישראלית, העלאת הצמיחה והעלאת פריון העבודה במשק לטובת העסקים והעובדים כאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות