עכשיו זה מחקר מדעי: התקשורת האמריקנית שלילית כלפי טראמפ

מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד קובע: שיעור הסיקור השלילי כלפי טראמפ ב-100 ימיו הראשונים בבית הלבן עמד על לא פחות מ-80 אחוזים • התקשורת גם אובסיסיבית כלפיו: העיסוק בנשיא הטרי הקיף 41 אחוז מכלל דיווחי החדשות בכלי התקשורת
דוד ליבוביץ
א' סיון התשע"ז / 25.05.2017 23:29

עכשיו זה מדעי: מחקר של אוניברסיטת הרווארד קובע, כי דונלד טראמפ הוא הנשיא שמקבל את הסיקור התקשורתי השלילי ביותר בארצות הברית. כך פורסם באתר ‘מידה’.

לפי המחקר, שנערך על ידי פרופסור תומאס פטרסון מ’מרכז שורנסטיין לתקשורת, פוליטיקה ומדיניות ציבורית’ באוניברסיטה האמריקנית היוקרתית, שיעור הסיקור השלילי כלפי טראמפ ב-100 ימיו הראשונים בבית הלבן (20 בינואר – 29 באפריל) עמד על לא פחות מ-80 אחוזים.

הנשיא הקודם ברק אובמה, לשם השוואה, בוקר על ידי התקשורת רק ב-41 אחוזים מן הדיווחים.

ומה הן הרשתות העוינות ביותר?

המחקר סקר 10 כלי תקשורת מובילים בעולם – שבעה בארה”ב, שניים בבריטניה ואחד בגרמניה, ועל פי התוצאות, שני כלי התקשורת העוינים ביותר את הנשיא האמריקני הם רשתות השידור CNN  ו-NBC, ששיעור הסיקור השלילי שלהם את הממשל החדש עומד על לא פחות מ-93 אחוז.

אחריהם ניצבים רשת CBS (עם 91 אחוז סיקור שלילי), ‘ניו יורק טיימס’ (87) ו’וושינגטון פוסט’ שרק 17 אחוז מדיווחיו על נשיא ארה”ב היו חיוביים.

רשת ‘פוקס’ היא המאוזנת ביותר מבין כלי התקשורת שנבחנו במחקר, עם יחס סיקור שלילי-חיובי של 48-52.

מקרב כלי התקשורת האירופים, ה-BBC היה ה’הוגן’ ביותר כלפי טראמפ, עם שיעור סיקור חיובי של 26 אחוז.

נתון מעניין נוסף מן המחקר מעלה, כי התקשורת האמריקנית לא חדלה מלדווח על הנשיא החדש, ברמה אובסיסיבית.

העיסוק בנשיא הטרי הקיף במאה ימיו הראשונים בתפקיד 41 אחוז מכלל דיווחי החדשות של כלי התקשורת האמריקנים – נתון הגבוה פי 3 מנפח הסיקור של קודמיו בתפקיד.

“רמות הסיקור השלילי מצדיקות במידה רבה את הטענות של טראמפ ותומכיו כי התקשורת פועלת כדי להרוס את הנשיאות שלו”, קובע מחבר המחקר פטרסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן מדוע לא חוקרים את קשריה של קלינטון עם רוסיה וקטאר?
    26/05/2017 09:35
    טובי
  1. אכן השמאל השולט בתשקורת מנצל את מעמדו להיות חד צדדי ולטובת הילארי ואובאמה בלבד! האם זאת דמוקרטיה אמיתית??