‘פצצה’ בסאטמר • דיין מעיד: ה’דברי יואל’ צידד בהתייצבות בלשכת גיוס

בספר 'מנחת שי' שצא-לאור על ידי הגאון רבי שלמה יודא הירש, דיין קהילת סאטמר בירושלים המזוהה עם האדמו"ר מהרז"ל, הוא מספר על ביקורו הראשון בניו יורק אצל בעל הדברי יואל מסאטמר זצ"ל • חושף מה הייתה דעת הרבי על התייצבות בלשכת הגיוס
יוסף גרינבוים
א' סיון התשע"ז / 25.05.2017 21:36

בקהילת סאטמר מגדירים את הגילוי הזה כ’פצצה’: בהעתק של הספר ‘מנחת שי’  על הלכת שבת, שיצא-לאור על ידי הגאון רבי שלמה יודא הירש, דיין קהילת סאטמר בירושלים המזוהה עם האדמו”ר מהרז”ל ומו”ץ בבד”צ של ‘העדה החרדית’, מופיעים בסוף הספר ‘פרקי זכרונות’.

בין הסיפורים הוא מספר על ביקורו הראשון בניו יורק, בצל מורו ורבו האדמו”ר בעל הדברי יואל מסאטמר זצ”ל.

לדבריו, כאשר נכנס עם קוויטאל לאדמו”ר ואמר כי הוא “צריך ברכה להנצל מהצבא הציוני. ויצאתי לחוץ לארץ רק על ידי היתר יציאה מהצבא לזמן קצר  – וענה לי בלשון קדשו: ‘מען דארף נישט טשעפענען מיט זיי'”. כלומר, לא להתגרות בהם ולחזור ולא להישאר בחו”ל יותר ממה שהיתרו לו.

והוסיף: “אם ראית רשע שהשעה משחקת לו אל תתגרה בו”.

הדיין ממשיך ומספר: “והוא שאלני האם דעתי לחזור, ועניתי “כן””.

גורמים בסאטמר: “זהו הציטוט מהספר על השאלה ששאל את האדמו”ר זצ”ל – האם להתייצב בלשכת הגיוס או לברוח משם? ורואים שדעתו הייתה להתייצב”.

בסאטמר מציינים, כי האדמו”ר טען לאורך כל ההתנהלות מול גזירת הגיוס, כי שיטת דודו, בעל הדברי יואל זצ”ל הייתה כי יש להתייצב בלשכת הגיוס, “כפי שרואים גם בסיפור הזה”.

יצוין, כי לאחרונה גם אחיו, האדמו”ר מהרז”ל הצטרף לדעתו, והחל להתיר להתייצב בלשכת הגיוס של צה”ל – לצורך הוצאת פטור מגיוס.

סאטמר, גיוס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפלה לקב
    25/05/2017 23:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. העימות על גזירת הגיוס לצה”ל: תיעוד חדש שפורסם בחדשות 2 מציג אשר קליין מנהל ועד הישיבה תוקף באלימות קנאי מחוגי ‘העדה החרדית’ – המפגין נגד הגיוס לצה”ל מול משרדי בניין ‘ועד הישיבות’ בירושלים • התיז עליו חומצה ואחר כך הכה אותו עם מקל השלט שנשא • ועד הישיבות משקרים: ועונים שמדובר באדם מעורער בנפשו ולכן חייבים להרגו ח”ו.

    תיעוד שפרסם יאיר שרקע, כתב הדתות של חדשות 2, מציג כיצד אדם חרדי מכה את אחד ממפגיני הקנאים סמוך לבניין ‘ועד הישיבות’.

    מול ‘ועד הישיבות’, הגוף האחראי לדחיית השירות בצה”ל לכל בני הישיבות, מתקיימות הפגנות של קנאי העדה החרדית, הטוענים הוועד פשרני מדי ומוותר לצבא. אבל אחד מהם מקפיד להגיע להפגין מדי יום ביומו מול משרדי הוועד.

    בתגובה לאותו מפגין שהגיע למקום, יצא אליו מהבניין מר. קליים העמלקי אחד העובדים שם להשמיד להרוג ולאבד עם ישראל, והתיז לעברו חומצה. לאחר מכן הכה אותו מכת רצר דהיינו רציחה ממש, עם מקל השלט שנשא המפגין.

    מוועד [ש מ ד] הישיבות נמסר בתגובה בשקר גלוי לחדשות 2, כי צר להם על השתלשלות האירועים, אך לדבריהם המשקרים ואמרים שמדובר באדם המעורער בנפשו שמתפרץ באלימות פיזית ומילולית כלפי אנשים שמגיעים למשרדיהם. לטענתם, לא פנו למשטרה עד כה בשל מצבו והתיעוד לא משקף את המצב מפני שגם הם חווים את זעמו. ולכן אשר קליין רצה להרגו ממש.