קריסה? כ-70% בהמטו-אונקולוגית ילדים ב’הדסה’ בכלל לא ישראלים

המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בבי"ח הדסה עומדת לפני קריסה • ארגון לביא חשף היום: כ-70% מהמטופלים במחלקה הקורסת בהדסה אינם ישראלים: "המטופלים מהרשות הפלסטינית ומהעולם באים על חשבון הילדים הישראלים"
שייע קליין
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 20:16

על רקע קריסת מחלקת ההמטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, חשף היום (חמישי) ארגון לביא, כי כ-70% מהילדים המטופלים במחלקה אינם ישראלים.

הילדים הינם בחלקם תיירים מחו”ל אשר מגיעים לטיפול במסגרת ‘תיירות מרפא’, והשאר תושבי הרשות הפלסטינאית שאינם ישראלים.

את הנתונים חושף הארגון מתוך מכתב של פרופ’ זאב רוטשטיין, מנכ”ל המרכז הרפואי הדסה, אשר נשלח לאחרונה לעו”ד אליעד שרגא בתגובה למכתב אשר כתב האחרון ליועמ”ש בעניין קריסת המחלקה המטו-אונקולוגית ילדים.

ממכתבו של רוטשטיין עולה, כי בשנת 2016 טופלו במחלקה רק 12 ילדים ישראלים, לעומת 21 ילדים מהרשות הפלסטינית ו-7 ילדים נוספים תיירים מהעולם.

נתונים דומים נרשמו גם בשנת 2015 – אז טופלו במהלך השנה במחלקה רק-15 ילדים ישראלים לעומת 18 פלסטינים ו-7 תיירים.

חשיפת הנתונים המדאיגים מגיעה על רקע המאבק אשר מתנהל בין הנהלת המרכז הרפואי הדסה לצוות הרופאים של מחלקת ההמטו-אונקולוגית ילדים, וזאת לאור טענות הרופאים על מחסור בתקציבים ובכח אדם, אשר פגעו באיכות השרות והטיפול בחולים.

המשבר החריף עד להודעת הצוות הרפואי על התפטרות קולקטיבית, אשר צפויה להיכנס לתוקף בחודש הבא – במידה והרופאים לא ייענו למתווה שהציג שר הבריאות.

בתגובה לנתונים קראו בארגון לביא לשר הבריאות ליצמן לפעול. “אנו קוראים לשר הבריאות יעקב ליצמן לפעול ולהיכנס לעובי הקורה. לא יתכן שהטיפול במטופלים מהרש”פ ומהעולם יבוא על חשבון ילדים ישראלים. בימים אלה נחקק חוק הסדרת תיירות מרפא. אנו קוראים להכניס לרגולציה את תיירות המרפא מהרשות בחוק”.

אתמול (רביעי) התייצב שר הבריאות יעקב ליצמן לצד דרישתם של רופאי הדסה הבריאות בדרישתם שלא יטופלו ילדים במחלקת המבוגרים. השר העביר למנהל בית החולים, הפרופ’ זאב רוטשטיין, מסמך הנחיות בנוגע להתנהלות המחלקה. ובו נכתב כי ההנחיה העיקרית היא “הפרדת המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים מהפעילות למבוגרים והבטחה כי הטיפול בילדים יעשה על ידי מומחים בהמטואונקולוגיה ילדים בלבד, לפי הכללים המפורטים במסמך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ילד זה ילד
    26/05/2017 13:31
    שימי
  1. מה משנה לכם מה הלאום של הילד.