הגר”מ מאזוז: “פתאום יביאו לו איזה ‘וואטסאפ’ ובנך יתקלקל. תתפללו”

"כתוב 'אתה שומע תפלת כל פה', לא כתוב תפלת כל מקובל, כי הפה שלנו זה פלאפון ישר לקב"ה" • "אתם יודע מי הראשון שאמר 'הלו'? דוד המלך!" • "הרב חיד"א אומר ש"בני ברק" גימטריא השטן" • "אתה יכול לשים את בנך במקום טוב ופתאום הביאו לו איזה 'וואטסאפ' או 'אייפון' והוא התקלקל" • "אסור לסלק תלמיד משום ישיבה אלא עד שתבדוק ותדאג לו למקום חלופי" • "ואיפה ראינו שדוד המלך שלח 'פקס' למעלה בלי טלפון ובלי כלום?"
יוסף גרינבוים
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 17:52

בשיעור שמסר ראש ישיבת כיסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז, הוא ייחד דברים לתפילת השל”ה וכיצד יש לנהוג בחינוך.

אתר חרדים 10 מגיש את השיחה:

“ביום חמישי ערב ראש חודש סיון  – כי ראש חודש ביום ששי – וכמה אדם צריך להתפלל שהילדים שלו ילכו בדרך התורה, זה לא פשוט בכלל. יש חושבים שבמקום דתי כמו בבני ברק ודאי כולם יהיו טובים, אבל הרב חיד”א (בפירוש פה אחד על ההגדה בפסקת מעשה בר”א וכו’) אומר ש”בני ברק” גימטריא השטן, כי השטן נלחם בה מכאן ומכאן.

שהרי אתה יכול לשים את בנך במקום טוב ופתאום הביאו לו איזה ‘וואטסאפ’ או ‘אייפון’ והוא התקלקל, אין מה לעשות. ואפילו אם לא התקלקל, אבל הוא לומד בישיבה ולא לומד טוב, וככה הוא מוריד את הרמה של הישיבה, ואחר כך אומרים לו: תעוף מכאן.

אבל אסור להעיף תלמיד משום ישיבה, אלא עד שתבדוק ותדאג לו למקום חלופי! כי היום הרחוב הרוס לחלוטין.

פעם זה היה אחרת. לפני מאה שנה היה בג’רבא חכם אחד מומחה לחינוך ולהסברה לתלמידים, שמו רבי דידו-דוד כהן ע”ה, הוא היה מומחה להסביר את הגמרא הכי עמוקה בחן מיוחד  – הוא חי שמונים שנה, והיה רבם של כל גדולי ג’רבא, ורבי חויתה ע”ה ועוד רבנים למדו אצלו.

ורבי בנציון חדאד מספר שאם הוא היה רואה בחור עד גיל שש עשרה שהמוח שלו אטום סתום וחתום, כי אנחנו חיים בתקופת האטום… הוא לומד וחוזר ולא מבין, אומר לו: תשמע בני, חבל על הזמן שלך, לך לשוק תלמד איזו עבודה ותחיה ממנה, הרי עוד שנתיים אתה מתחתן – ואין דבר כזה נשים עובדות כמו היום. והוא מחנך אותו ואומר לו: תבוא כל שבת לשמוע שיעור ארבע אמות הלכה, וכל ערב תלמד משהו.

אבל היום אי אפשר לעשות ככה, כי אם אתה שולח בן אדם מחוץ לישיבה – הוא הולך לרחוב ומתקלקל לחלוטין”.

תפלת השל”ה בערב ר”ח סיון

“השל”ה – בעל שני לוחות הברית היה אדם קדוש צדיק ומיוחד, והוא כתב תפלה על חינוך הבנים, ולפי מה שאני זוכר היא בנויה על תפלה שכתב הרמ”ק רבי משה קורדובירו, וזו תפלה מיוחדת לערב ראש חודש סיון. לכן אדם יקח את הנוסח של השל”ה ויתפלל.

ולא צריך שרק רבנים מיוחדים יתפללו, אמנם אם אדם יכול לתת להם כסף שגם הם יתפללו למה לא?! אבל כל אדם יש לו פה להתפלל.

כתוב: ‘כי אתה שומע תפלת כל פה’, לא כתוב תפלת כל מקובל, או תפלת כל צדיק, או תפלת כל אדמו”ר, או תפלת כל בבא, אלא “תפלת כל פה”, ואם יש לך פה זה מספיק, כי הפה שלנו זה פלאפון ישר לקב”ה.

אנשים שבאים אלי עם בעיות, אני שואל אותם: אתה יודעים מה הכח של תפלה?! כשמדברים בטלפון אומרים ‘הלו’.  מה זה הלו? אף אחד לא יודע, כי זו לא מלה באנגלית ולא בגרמנית ולא בטורקית ולא בעותומנית, אבל אתם יודע מי הראשון שאמר את זה? דוד המלך!

והם מתפלאים: דוד המלך אמר “הלו”? וכי היה לו טלפון?! אז אני מראה להם בתהלים: “הקשיבה לי וענני אריד בשיחי ואהימה” (תהלים נ”ה ג’. וסימן לדבר: נה”ג, כי דוד המלך מנהיג את כל הדורות). המלים הקשיבה לי וענני זה ראשי תיבות הלו, כי הוא מטלפן ישר לקב”ה, לא צריך מספרים ולא צריך כלום, “הקשיבה לי וענני”.

ואיפה ראינו שדוד המלך שלח “פקס” למעלה בלי טלפון ובלי כלום? אצל אבשלום, כשדוד המלך ברח מאבשלום שבא להרוג אותו, והוא היה מפחד מאחיתופל שהיה יועץ לרעה, כי היה הולך ונותן עצות לאבשלום איך להרוג את דוד – ונתן לו עצה נוראה ואיומה, וטוב שלא קיים אותה – ודוד התפלל בשש מלים: “סכל נא את עצת אחיתופל, ה'” (שמואל ב’, ט”ו ל”א), ואפילו שלא היה אתו כלום, לא בית המקדש ולא אורים ותומים ולא אפוד וכו’, אלא הוא היה בורח והולך יחף, אבל שש מלים אלה עלו למעלה, וככה היה שסוכלה עצת אחיתופל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתוק הרב הזה. יצקו לו דבש
    25/05/2017 18:27
    אביב
  1. אשרי העם שככה לו. אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לו.

  2. מחזק. בלי נדר אני זורק את האייפון.
    25/05/2017 19:38
    דוד
  3. זה אסון הילד שלי נשרפ מזה