הסרטון חשף את השקרים: השופט זיכה מפגין חרדי מתקיפת שוטרת

חרדי שהפגין נגד הגיוס לצה"ל בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא, הואשם בתקיפת שוטרת • השופט קבע אחרי שצפה בסרטון שתיעד את האירוע: השוטרת וארבעה שוטרים שיקרו - וזיכה את הנאשם • "המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני"
חיים טוויל
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 16:08

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ’, זיכה היום (חמישי) את אהרון גראומן הלוי, מפגין חרדי שהואשם בתקיפת שוטרת במהלך הפגנה נגד הגיוס בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא בירושלים, בחודש מרץ האחרון.

בכתב האישום נטען, כי גראומן הלוי הכה את השוטרת בגבה מספר פעמים באגרופו, וכי השוטרת לא הצליחה להרחיק אותו מעליה ולכן שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו ועצרו אותו. כך גם טענו השוטרת שלכאורה הותקפה וארבעה שוטרים נוספים בבית המשפט.

שניים מהעדים אף הוסיפו וטענו כי המפגין בעט השוטרת, ואחד מהם אף הפליג ותיאר כי המפגין  היה “באטרף” ואלמלא נחלץ לעזרת השוטרת, יתכן שהיתה מאושפזת עד היום.

אלא שהשופט ירון מינטקביץ’ קבע שהשוטרים שהעידו נגד המפגין שיקרו, וזאת לאחר שצפה בסרטון שהוצג בבית המשפט, ממנו עלה כי המפגין לא תקף את השוטרת, כפי שנטען נגדו בכתב האישום.

“המגע היחיד שהיה ביו הנאשם לבין שוטרת התמצה בכך שדחף את ידה – ואינו דומה לנטען על עדי התביעה: לא אגרופים לגב, לא אגרופים לראש, לא בעיטות ולא יריקות. ומיותר לומר כי אף אחד מהשוטרים לא חילץ את השוטרת מידיו של הנאשם, שכן כלל לא היה צורך לחלצה. השוטרת היא שהפילה את הנאשם ארצה ורק אז הגיעו אליו השוטרים, הכו אותו ועצרו אותו”, קבע השופט.

השופט קבע עוד, כי הסרטון הציל את הנאשם ש”היה מורשע בעבירה חמורה לאור עדויות השוטרים”.

השופט מתח ביקורת חריפה על המשטרה והורה להעביר את פסק הדין למח”ש. “המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני”, כתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות