מכה ליחימוביץ ושס: נמשכת ספירת הקולות • נערכת: נעתור לפסול הכל

הצדדים קיבלו את הצעת השופט איתן אורנשטיין והספירה תימשך החל מהשעה 14:30 • העו"ד של יחימוביץ': נמשיך בספירה ואחר כך נעתור לפסול את כל תוצאות הבחירות • ניסקורן: שמח שהניסיון להכשיל את הבחירות לא צלח
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 14:42

הקרב על ההסתדרות: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, החליט בצהרים (חמישי), בתום הדיון בעתירה שהגישה ח”כ שלי יחימוביץ וסיעת ‘הבית החברתי’ בה חברה ש”ס, כי ספירת הקולות בבחירות לראשות ההסתדרות תחודש בשעה 14:30.

השופט אורנשטיין קיבל את ההחלטה לאחר ששני הצדדים הסכימו לחידוש הספירה בהמלצתו.

בראשית הדיון הציגו באי כוחה של יחימוביץ את הראיות המוכיחות, לטענתם, אי סדרים בבחירות, ובתוכן פתקים שמוספרו וקלפיות שנסגרו בצורה שאפשרה את פתיחתן בדרך למוקד הספירה.

נציגי ההסתדרות טענו מנגד, כי הטענות לאי-סדרים משוללות כל יסוד, וכי לא הוכח כל ניסיון להטות את התוצאות בדרך לא כשרה.

לאחר שמיעת הצדדים הודיע השופט אורנשטיין כי הוא ממליץ ליחימוביץ’ להסכים לחידוש הספירה. “צו לא יעזור כאן, צריך לסיים את הספירה”, אמר השופט.

יחימוביץ’ ועורכי דינה הודיעו, כאמור, כי הם מסכימים להצעתו של השופט, אולם עו”ד  איתן לירז הבהיר כי יעתור  על מנת לפסול את התוצאות בכללותן ולבקש בחירות חדשות – עתירה שבאם תתקבל תהווה צעד חסר תקדים.

השופט אורנשטיין הגיב: “אולי התוצאות יהיו כאלה שזה לא יהיה כדאי?”

עו”ד לירז: השיב “אין פה עניין של כדאיות פוליטית”. באולם נשמעו פרצי צחוק.

בתגובה להחלטת בית המשפט על המשך ספירת הקולות, אמר יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: “זהו ניצחון לדמוקרטיה וניצחון לזכותם של העובדים והגימלאים להביע את רצונם. זו מערכת בחירות שהיו בה הכי הרבה בוחרים מאז 1994, עם האחוזים הכי גבוהים, ואני שמח שהנסיון להכשיל את הבחירות לא צלח. צריך לתת לציבור העובדים והגימלאים להביע את רצונם בקלפי. אני מאמין גדול בדמוקרטיה, והיום בלילה או מחר כולנו נראה את הרצון האמיתי של העובדים והגימלאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות